söndag, juni 28, 2009

En snabb tant!

Det är jag det. Omdömet gäller tyvärr inte löpning eller någon annan idrott, utan rutschbane-åkning.

Vi var på nyöppnade Gruvtrolllets Lekland i onsdags och då skulle tanten åka en urläskig rutschbana - lodrätt ner ett par, tre meter (minst!). Vi första försöket slog tanten bakhuvudet (fel teknik hade tanten tydligen) och sedan blev tanten lite rädd. Men tantens stora barn övertalade henne om att man aldrig ska sluta när man är rädd, bäst att åka en gång till - med RÄTT teknik.

Så tanten gjorde ett nytt försök. Svisch, vad det gick - och inget ont i huvudet fick hon.

"Såg ni vilken fart tanten hade!" utropade då ett av barnen (inte tantens) i rutschbane kön!

Så, en tant med fart - det är jag det.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Att du vågade!!
Jag var där och satt säkert i 5 minuter innan jag skrikandes vågade släppa taget och falla neråt. Fy så läskig den var. Mycket värre än både uppskjutet och nersläppet/ Jessicka

Pia sa...

Men du vågade ju oxå!! Du är nog en snabb tant med ;-)

Hannele sa...

vilka kloka barn :)

Kiruna sa...

Precis, att du vågade. Jag vägrade, både för mig och barnen, det såg livsfarligt ut!

Persilja sa...

Hehehe!
Var in på sidan och typsikt Kiruna var det ingen adress med. Så nu spricker jag av nyfikenhet över VART det ligger. Säg nu inte Tempohuset eller liknande hänvisningar till något som lade ner för 10 år sen. Jag var totalförvirrad när jag var nyinflyttad och det i annonser aldrig stod adresser utan "ga tempohuset" eller "bredvid interiör"- vilket %*j-la*^ interiör!?? Man utgår alltid ifrån att folk bott i hundra år i staden? :D

♥ mamman i huset ♥ sa...

Har väntat med att kommentera detta med en snabb tant... Jag ville ju nämligen kunna kontra med att jag minsann också är en. Och nu är jag också en: Snabb tant alltså!

Wow vad den var rolig - när man väl vågade åka. Vi tvekade en lååång stund sonen och jag, men sedan åkte vi den massor av gånger.

Riktigt roligt ställe. Bra sätt att få barnen att bli rejält svettiga.

Nu vet vi också hur makens schema ser ut i augusti, och vi är lediga båda två lägerhelgen och det innebär att vi gärna har med oss en 5-årig flicka ifall ni också har sådana med er?! Övriga ifrån vår familj bor i grannbyn!

Hoppas ni har det skönt var ni än är och vad ni än gör! Kram!

Pia sa...

Persilja: Om du inte fått reda på det än så ligger det på Malmia (dvs bredvid Lombia!). Ja, det är fantastisk med Kirunas beskrivningar! Och A är så fascinerad över att vi i Kiruna handlar mat på en möbelaffär :-D (Även jag kan fortfarande säga att jag åker ner på Interiör o Storhandlar...)

mamman i huset: Välkommen in i snabba-tant-gänget!