tisdag, juni 02, 2009

Träningstorka

Det var väldigt dåligt med träningsinlägg här nu. (Tur då att jag inte utger mig för att ha en Tränings-Blogg.)

Det beror mest av allt på att det är väldigt dåligt med träning just nu. Och det beror på det gamla vanliga - förkylningar.

Men för att ha något att se fram emot så har vi nu anmält oss till VASALOPPET!

9 månader kvar - då ska man nog hinna träna upp sig igen. Det är en massa träningspass, och förmodligen en massa förkylningar, kvar innan det blir första helgen i mars...

6 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Heja på! Själv tänker jag åka öppet spår den 28 februari.

Pia sa...

Kul! Vi får peppa varandra till många fina träningsmil!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hemma hos oss finns en mamma som tränar i mycket måttliga mängder och som igår sprang Tjejrundan i måttligt tempo måttligt flåsande men mycket nöjd över att knäna håller!

Hemma hos oss finns också en pappa som har tränar inför BAMM men som inte har kunnat träna på 1 månad och som därför är FRUKTANSVÄRT DEPPAD. Idag log han för första gången på länge... Han säger att han inte hinner träna tillräckligt, men vi får väl se!

Själv fortsätter jag lunka...

Pia sa...

mamman i huset: Jag hörde av en syster att du hade sprungit :-)

Vad skönt att dina knän håller!

Det verkade vara en jättkul grej, det där med Tjejrundan - nästa år hoppas jag också kunna var med och jogga/lunka/kuta!

Stackars Pappa F, ja tränings-deppiga pappor är inte roliga att tas med - hoppas att han kan komma igång o träna snart - det är låångt till Augusti!

Falubo sa...

Nu har du, helt omedvetet såklart, peppat mig så jag anmälde mig igår också! Vill ni sova i vår stuga natten före så vore det jättekul att ha sällis till starten i Sälen!
Fast nu måste man ju börja röra på sig, potentialen är superstor...

Pia sa...

falubo: KUL!! Nu måste vi peppa varandra till stordåd :-) Det vore ju perfekt och jättekul om vi kunde bo hos er i Sälen, om vi får plats (det blir jag o A och svåger). Enda problemet är logistiken. Vi kommer att ha hyrbil från Bollnäs förmodligen och behöver ha den i Mora när vi kommer imål för att hinna till kvällståget. Så om vi löser trp upp till Sälen på lördag (o får plats hos er) så nappar vi gärna på erbjudandet :-) !!