söndag, juni 28, 2009

Ledighetskommittén rapporterar

Det blev semester. Till slut.

Det har varit ledigt i över en vecka nu, och det är så skönt. Jag har gjort några gästspel på jobbet o har en insats kvar, men det gör inte så mycket. (Jag lyckades inte riktigt komma i mål till Midsommar, men nästan - o det är väl bra nog). Efter måndag är jag helledig i 7 veckor till... :-)

Vi firade Midsommar i ett riktigt vackert Abisko. Solen flödade och det var varmt och skönt (vilket också myggorna tyckte, för de vaknade till denna midsommar-kväll). Vi åt en mycket mysig midsommar-middag ute i det fria - tack för den, mormor och morfar! (Det hade man aldrig trott en vecka innan, i snålblåsten och snögloppet.)



På midsommardagen var vi ute o rekade BAMM-kontroller. Varmt, fint - och snöigt! Jag, som hunnit med ett kort springpass (med Storebror på Midsommarafton;-) efter min månadslånga förkylning, var rätt mör i benen dagen efter. Om jag ska vara helt ärlig kunde jag knappt gå efter vår nästan 4-timmars löp (och gå ;-) - tur på fjället.


Och i helgen har vi festival i stan. Det måste vara det bästa festivalvädret någonsin - helt otroligt. I går kväll kunde man gå i kortärmat o barbent till sent på natten. Vi tog en heldag/kväll på stan hela familjen.

Vi började med Team Sportia-loppet, där delar av familjen hade hårda kamper med Kenyaner ;-). Storebror o Lillebror kämpade tappert i värmen på 5,5 km banan. Vi andra hejade på, när vi inte var på Barndisco eller lyssnade till Mora Träsk.


På kvällen var vi ner på stan och åt middag allihop, sedan knallade jag o småtjejerna hem och lämnade av de små till grannen, som erbjudit sig att vara barnvakt åt små söta troll under natten, så att mamma o pappa fick vara ute o roa sig med brorsorna så länge de ville. Såna grannar växer inte på träd :-)

Annars då? Jo, då MÅLAR vi. Eller slipar. Eller fogar. A slipar eller fogar, jag är målare. Fast jag måste nog erkänna att som målare hade man nog svultit ihjäl. Inte går det fort inte.

Men fint blir det!

8 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Imponerad av allt! Vädret, löparkillarna, vindsvåningen, BAMM-förberedelserna... Wow!




Maken är numera frisk och tränar mycket. MEN har för första gången i sitt liv känningar i ett knä. Bådar inte gott...

Ha en härlig semester!

Anonym sa...

Sitter inne då jag måste få skugga. Hett, ordentligt hett ar det.

Så du kom lös från kontoret! Trevlig semester önskar jag dig o din familj.
//YB

Pia sa...

mamman i huset: Jag är faktiskt lite imponerad själv, över vår vindsvåning iallafall. Och Storebrors kamp med snabb Kenyan ;-)

Hoppas maken är förnuftig så han inte sabbar BAMM!! Men jag vet hur svårt det är när man vill så mkt o kroppen börjar krångla :-(

Ha det riktigt bra själva!

Y: Oj, ni har så hett så ni måste gå in :-O SÅ varmt har vi inte haft här ;-)

Ha en skön semester o hälsa J!

Kiruna sa...

Rekar BAMMkontroller? Är de redan uppsatta eller satte ni upp dem? Vi ska springa 3 milen, jag och gubben. Håller också just nu på att måla och foga, men bara vår lilla ytterdörr, men fogningen gick inte så bra så maken tar över, som vanligt, jag startar igång och han avslutar. Trevlig semester!

Persiljas Hus sa...

Ja!!!!1 Fint blir det!!!!!

Persilja sa...

Och herre jisses så STOR han blivit den lille store A!!!! Måste visa L! :D

Persilja sa...

Och mörk! Alltså i håret. Jag vet att han är till vänster. :D

Pia sa...

Kiruna: Kul att ni ska springa BAMM! Det är vår klubb som arrangerar, A är banläggare så vi var ute och kollade kontrollpunkter o satte ut kontroller där det gick.

Persilja: Ja, Jisses vad stor han är - håller med! Vi mätte grabbhalvan igår: 182 cm! Och MÖRK, men vad bra att du förstod att det var han som var till vänster, hahaha!