torsdag, december 10, 2009

Ibland går inget som på räls

Undrar hur det kommer sig att vissa dagar blir så där fullkomligt kaotiska medan det andra dagar knappt uppstår något oväntat (iallafall inte mer oväntat än vanligt)?

Det började egentligen redan igårkväll när jag suckande meddelade pappan att jag planerade att vara JÄTTETIDIGT på jobbet idag eftersom jag ännu inte hade förberett ett möte jag skulle ha kl 8.

Men det visade sig att han skulle till Stockholm med fakirplanet (avgång 5.50), så där sprack den planen eftersom jag då fick uppdraget att lämna på Dagis. (Och - Jo , han hade informerat om det tidigare, men vissa saker förtränger man tydligen.)

Jag ska inte trötta ut er med detaljer - men det blev en lång kväll igår och idag har inte något gått som på räls. Snarare upprepade urspårningar hela dagen.

Kvällen har haft ett mer trevligt inslag - Valthornskonsert med Lillebror på scenen. Bra avslutning på en rätt kass dag.

Nu är jag så trött att ögonen går i kors - Go´natt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Inte kul, sådant där. Fast om man inte har dippar, så kommer heller inga höjdardagar, eller!

Skickar lite energi från ett Göteborg i julskrud.

Pia sa...

Så det ju, och efter regn kommer sol =)

Tack för energin - ha en riktigt skön jul, kankse kommer du norrut o har tid med en fika i kaoshuset (vårt alltså ;-)?

♥ mamman i huset ♥ sa...

Befinner mig just nu i ett lyckorus efter att jag har "klickat" hem en massa julklappsböcker, och en matta till äldsta barnet... Åh vad det var lätt!

Förresten kanske det var lite för lätt... Faaaaarligt!

Ha det gott!

Hemliga damen sa...

Urspårad, det kan man säga att jag också har varit under några månader. Dags att komma back on track - tack för peppkommentarer!

KaosJenny sa...

Gulle dej, jag känner igen det där... Urspårning... men man glädjer sig desto mer åt små saker när det varit kass och när man kommer på spår igen :-) men det är ingen lek när man är där... Kram

Pia sa...

mamman i huset: Jodå - lätt o lite småfarligt... ;-)

HD: Härligt att du verkar ha spårat rätt igen =)

Kaos-Jenny: jag har nog vinglat en del utanför spåret ett tag till - men nu är jag i rätt färdriktning känns det som igen =)