måndag, december 07, 2009

Julstressad?

En del tycker att det är de som börjar köpa julklappar/julbaka/fixa julprydnader redan i oktober som julstressar.

Medan andra tycker att det är de som väntar med att köpa alla julklappar/julbaka/julpynta sista veckan som julstressar.

Här försöker vi sätta vår egen ribba och njuta av julmånaden (lyckas ganska bra, men kanske inte fullt ut hela tiden ;-).

Men faktiskt tycker jag att december är en mkt lugnare månad än tex maj-juni.

Och TÄNK vad bra det är med Nät-handel =) I lugn o ro hemma kan man fylla tomtesäcken med diverse nyttiga o onyttiga små ting. (Har just hittat en lämplig klapp åt en liten Valthorns-spelare i en musik-webb-butik. För några musik-affärer finns det ju inte i vår lilla stad.)

December-mys önskar jag er alla!

4 kommentarer:

Bina sa...

Love näthandel! I brevlådan börjar det nu dimpa ned julklappar inhandlade i sköna soffan utan köer - mycket trevligt och praktiskt!

KaosJenny sa...

Håller med, maj-juni är mer stressande... Då är man minst lika fångad i måsten och har dessutom inte "rätten" att vara trött som man har i november december Kram

♥ mamman i huset ♥ sa...

Stressar gör vi nog alla just nu... En del i det mentala/psykiskt och en del fysiskt. Hur ska man undvika det tro? Kanske genom bättre planering, eller genom nya rutiner. Jag satsar nog på det senare och blir nog en "näthandlare" till nästa år. Nu i år har jag velat gynna de lokala handlarna - men attan vad svårt det är ibland... Utbudet är lite blekt när det gäller vissa saker. Men imorgon ska det sista inhandlas. Tror jag i alla fall...

Pia sa...

Bina: Ja, visst är det bekvämt =) Mina klappar har oxå börjat dimpa ner, men det är en hel del som ännu inte beställts, hm... dagarna går...

Kaos-Jenny: Precis, nu har man all rätt i världen att få vara trött o hemma o mysa.

Mamman i huset: Det är väl så att det blir mindre stress med bättre planering, det gäller bara att ta sig i kragen o börja planera i tid ;-)

Jag har en del huvudbry med det där med näthandel kontra att gynna de lokala handlarna. För det tycker jag är viktigt - annars har vi ju snart INGA affärer kvar här. Man får köra ngt mellanting - men vad gäller vissa saker så finns det ju inga alternativ, eftersom de inte finns här i vår stad.

Trevlig helg allihopa!