tisdag, december 29, 2009

Ibland överträffar man sig själv

Alltså - tänk att något som man gått och haft lite små-ågren för i en MASSA år är så enkelt att fixa :-O

Jag fick ju någon slags röjnings-inspiration igår och tog mig an ena dragskåpet i köket. Det skåp där vi tryckt i alla möjliga och omöjliga grejer i en salig röra sedan vi gjorde om i köket - och det var kanske.... 2001?! Varenda gång man ska ha något ur skåpet har grejerna VÄLLT ut över en - och sedan har man bara tryckt in allt i skåpet igen och dragit igen skåpdörren... (Himla fiffigt skåp iallafall!)

Jag missade ju att fota INNAN röjnings-insatsen började, men här är projektet sådär lite halvvägs. OTROLIGT att alla dessa saker fått plats i skåpet...


Voilá!

Tänk vad lite fokuserad energi, farmors bär-plastbunkar och en tusch-penna kan åstadkomma ;-)

Så - nu väntar bara den högra halvan av dragskåpet (den som är fylld med papper, gamla mobiltelefoner, frön och diverse sladdar), garderoben i köket, källaren, garderoben i vårt rum, barnens skrivbordslådor,..... på att ny röjningsenergi ska mobiliseras.

Kanske... 2018?

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Så'nt där kan jag. Jag är en riktig sorterings-rensnings-organiserings-expert.

Det är värre med barnuppfostran just nu känns det som... Attan vad envisa mina 2 äldsta är. Jag sliter mitt hår! Jag vill ha varmare väder så att de kan aktivera sig mer och längre och oftare och hårdare.

Gott slut på 2009 och gott nytt 2010!

Anonym sa...

Vad fint och härligt att ha något att göra...
Är i Kiruna. Har haft en lugnare dag idag och skurat toalett och dammsugit sovrum. Letade katterna ett bra tag, men gav upp efter att jag hittade den vita och grå och gick på långpromenad när jag lagt i en mörk fintvätt. Längst bort på rundan kom jag på var den svarta katten fanns.. ÅNGEST!
..Den var inte där. Puh..-Y

Anonym sa...

Vad jag blir avundsjuk, det blev jätte fint, jag tror vi har flera sådana skåp + källaren ; )) hoppas jag oxå får lite go i mig...

Hoppas ni oxå haft en underbar jul med mycket klappar o god mat

Ha ett riktigt Gott Nytt År
Kram Anki