måndag, december 28, 2009

Sköna Mellandagar o insikt om stundande långlopp

Ännu en mysmorgon. Pappan jobbar idag, så han och Lilla S var uppe tidigt. Lilla E mös med mig ngn timme till. Nu har även bröderna tassat upp och sitter bredvid mig med sitt morgon-thé.

Vi njuter av lugnet och gör upp planerna för resten av dagen. Kanske ska jag röja ur ett kaos-köksskåp nu på fm (fick just ngn slags röjningsenergi, får se om den håller i sig)? En liten tur ner på stan efter lunch för att sätta sprätt på en julklappspeng - tjejerna har nu fått upp ögonen för smålego, så ngn liten legosak kanske inhandlas. Själv ska jag roa mig på apoteket.

Slogs just nu av insikten att det nu är mindre än 2 veckor kvar till vårt Tjeckiska långlopp... Träningen har gått lite si och så, ingen katastrof (dvs inga månadslånga förkylningar den sista månaden, bara några halsontdagar här o där ;-) men inte helt enligt plan heller.

Men, vad 17 - 5 mil är väl ingen konst - det är ju bara drygt halva Vasaloppet. Fast himla mkt backar är det ju förstås... men backar är ju min specialité så det går nog bra. Iallafall så bra att jag kommer runt, förhoppningsvis.

Om inte annat så ska det bli kul med en lång-weekend på tu man hand med mannen - man får se det så. Och vilken bra sight-seeing i Tjeckien! Iallafall i den del där loppet går, de 5 milen får jag lära känna riktigt bra...

Ha nu sköna Mellandagar! Själv ska jag göra ett mellanspel på jobbet tis-ons innan det blir ledigt igen.

Inga kommentarer: