måndag, september 28, 2009

Nå´t att se fram emot

Nå´t att se fram emot så här i förkylningstider:

I helgen anmält vi oss till Jizerska 50!

Ett 5o km långt långlopp på skidor som går 10 januari - i Tjeckien!





Kul ska det bli! Det är inte lika långt som Vasaloppet eller Marcialonga, och inte lika kuperat som Birkebeiner.

Alldeles lagom, tror jag det blir, för en som varit mest förkyld det här sista halvåret. Men nu vänder det, nu har jag nå´t att se fram emot, något som inte är oöverkomligt, men rätt så spännande!

I Tjeckien har jag aldrig varit! Jizerska går i närheten av Liberec som ligger ung 10 mil norr om Prag.

Till Prag flyger vi via Arlanda och hotell har vi bokat.

Nu återstår bara att se om någon vill ta hand om våra barn några dagar. Om vi snyter dem och tar på dem hela o rena kläder så kanske någon nappar?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bäst och börja bearbeta eventuella personer. Hi hi.

Lycka till! Det lät jättekul. 5 mil är lagom kämpigt och roligt.
Y

Kiruna sa...

Oj, va spännande. Vem åker du med? Lycka till!

Pia sa...

Y: Japp,5 mil känns alldeles laom kämpigt!

Kiruna: Det blir jag o min träningsglade man som åker på en liten semester på tu man hand :-) !