lördag, september 26, 2009

Nycklar!

I torsdags natt fick jag hem en Jet-leggad man.

Igår morse vid 7.30 ringde en trött irriterad Jet-leggad man till mig som smitit tidigt till kontoret.

Det visade sig (fast jag blånekade först) att jag tagit HANS nyckelknippa ngn gång under veckan och lagt beslag på den som min. Han var alltså utan både, bil, hus och jobbnycklar.

Inte nog med det, jag hade dessutom slaktat hans nyckelknippa eftersom jag tyckte den var så märklig, inte alls sig lik (dvs inte lik min...)

Hm, är jag förvirrad eller?

Jag har fått jobba lite för att komma på plus sedan.

Men redan igår när mannen kom hem från jobbet hade han glömt Nyckelkvinnans förvirrade beteende - då hade vi fredagsmys med den återigen nornmalstora familjen.

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hihi! Kanske behövdes det för att fredagsmyset skulle bli riktigt mysigt!

Här hade vi allt annat än en mysig fredagnatt... Natten bestod av 2 timmars sömn, kräkningar, hosta, tårar, panikkänslor, smärta och jag vet inte allt.

Men vi har satt upp ett mål i familjen: Nästa fredag ska sonen på After School på badis, och sedan blir det rejält med Fredagsmys här hemma.

Ha en trevlig helg och hoppas att ni kan hålla er friska och lite lagom förvirrade bara.

KaosJenny sa...

Ha Ha, underbart... Sånt som händer...Själv funderar jag på att gå över till att bli kvinnan i noll-kollhuset. Så att alla vet och inte förväntar sig annat...

Pia sa...

mamman i huset: Åh, vilken härlig fredag natt...

After school verkar kul! Vi ska till Björkis nästa helg, men om vi inte far på fre så ville T också gå på After school!

KaosJenny: Kvinnan i nollkollhuset har nog en syster i norr tror jag. Man kan faktiskt inte hålla reda på allt hela tiden, det blir alldelels för mkt i skallen på redan småförvirrade mammor o pappor. Det har våra barn lärt sig den hårda vägen - så de är ganska bra på att hålla reda på sina viktiga tider, utflyktsmatsäckar mm... fast ibland är de lika förvirrade som vi...

♥ mamman i huset ♥ sa...

Här fortsätter sjukdomshistorian... L har lunginflammation på vänster lunga. :(