torsdag, januari 28, 2010

En Lång dags färd mot natt

Jag säger bara en sak - vilken himlans tur att jag så ofta lyckas slingra mig ur de här endagars tjänsteresorna till sydligare nejder.

En dag som startar kl 4.10 slutar 1.30 känns som lite väl mastig. Speciellt som mitt huvudskäl för resan var en ca 20 min presentation jag skulle hålla.

Sån tur var lyckades jag skapa lite mervärden den här dagen. Förutom att jag träffade kända o okända trevliga människor och hörde en hel del intressanta föredrag så lyckades jag träffa en syster i ca 3 tim i Stocholm och äta en otroligt god Libanesisk middag =) ! UTAN barn!!

Kvällen innan var det STORM i Kiruna och jag hoppades in i det längsta att flyget skulle bli inställt... Men på morgonen var det lugnt som en filbunke och nema problema för "Foppa-flyg" att ta mig till Stockholm för vidare färd till Uppsala (ni vet väl att Foppa förbarmat sig över de stackars Kiruna-borna som helt plötsligt blev utan morgonflyg några dagar i veckan. Han startade helt enkelt upp ett flygbolag som kunde trafikera linjen Kiruna-Övik-Sthlm ;-) .

När jag skulle ta tåget från Uppsala till Stockholm var det fullkomlig kaos på stationen o inställda tåg (ni vet SNÖ-ovädret...). Jag kom till Stockholm till slut och även senare på kvällen ut till Arlanda.

Där var det inställningar och förseningar på varenda plan, såg det ut som på Avgångs-monitorn - rött, rött, rött.... Specielt Luleå verkade vara otursdrabbat - inställt, inställt.... UTOM min avgång 21.10 till Luleå-Kiruna =)

Tur som en tok hade jag. Vi kom i och för sig iväg en halvtimme försent minst (söder och snö innebär ett visst problem har märkt...) och blev kvar i Luleå en halvtimme för att trappan inte gick att få in :O , men hem kom jag även om det nästan var på småtimmarna.

Nu tror jag att jag ska boa in mig här hemma i Kiruna några månader till =)

2 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Låter som en tuff dag! Skönt att du kom hem helskinnad med tanke på vädret. Här nere i Skåne blir det kaos bara det visar sig typ tre snöflingor i luften. Nu var det ju lite mer igår iofs och kaos blev det.

KaosJenny sa...

Härligt att ni "fick till det" du och syrran, då blir ju det mer värt resan... Kram