onsdag, januari 13, 2010

Lite orättvist kan man tycka...

...när tvillingsyrran tappat TRE tänder och man själv inte tappat en endaste enda. Hela garnityren kvar.

Hon bär sitt ok med jämnmod, men ibland känns det nog lite tungt...

Speciellt vid de tillfällen då den tandlösa systern gastar:

"Hon säger att hon har en lös tand, men den är INTE ALLS LÖÖÖÖS, INNNNTTTE AAAALLLLS - och JAG har redan tappat TRRRREEEEEE tänder!!!!!"


Nu håller vi tummarna för att den något lösa tanden snart lossnar - annars är nog den tålmodiga flickans tålamod snart slut.

5 kommentarer:

KaosJenny sa...

Det är inte lätt... Lillebror blev less och rev ut en liite lös tand med en gaffel... vad gör man inte för att bli tandlös/ verka stor?

♥ mamman i huset ♥ sa...

Visst är det väl så att blivande 6-åringar är ganska så tävlande av sig? Min tävlar i ALLT! Dessutom har ju hon alltid fått höra att hon är sååååå stoooor åååååh... Precis som om det är en helt fantastisk egenskap att vara lååååång och stoooor. Och gissa vilken syn hon har på de mer kortväxta?

Anonym sa...

Känner igen det där trots att det bara är en tand tappad här. Julia har sin andra lös nu medan Sagas sitter som berget. Men hon kan iallafall vissla! (Hon lärde sig i samma veva som Julias första tand blev lös och det har vi uppmuntrat när hon blir lite nere)
Sen låter det såhär hemma hos oss:
Julia: -Jag tappade en tand först!
Saga: -Jag kan vissla, det kan inte du!
Julia: -Jag slutade iallafall med blöja före dig!
Saga: -Men jag kunde säga R före dig!


And so on...

//Marie

Pia sa...

Kaos-Jenny: Hahaha, DET kanske man ska tipsa damen om... fast det lät liite våldsamt ;-)

mamman i huset: =) Fast på något sätt är det väl rätt härligt med den inställningen att man tycker att man själv är heelt fantastisk?! Det tycker man ju inte riktigt jämt nu för tiden ;-)
Mina exemplar av snart 6-åringar är föresten inte SÅ tävliga av sig, förutom med varandra då.

Marie: Hahaha! Här är det en som kan vissla och en som kan hjula - och det påminns det om i princip jämt. Även tvärs om, om visslaren är lessen för att hon inte kan hjula så säger hjularen snällt till visslaren: "Men TÄNK på att du kan ju VISSLA, det kan ju inte jag!!"

Nemi sa...

Här är jag glad för husfridens skull att F tappat sin tand före syrran. Han är inte lika bra som hon på att hela tiden "påminna".