fredag, januari 12, 2007

En skön och slö morgon

Nu är första hela arbetsveckan efter jul över, rusade förbi som vanligt. I den här takten är man ju snart pensionsmässig (tur att de nog skjuter upp pensionsålderna så man hinner med något innan det är dags att retirera, haha...)

Barnen har fått vara lediga hela jullovet, jag o A har jobbat några arbetsdagar var. Pojkarna gruvade sig lite inför skolstarten, mest för de tidiga mornarna tror jag. Men de har tyckt det varit kul att komma igång igen och träffa fler kompisar. Jag var lite fundersam på om det skulle bli jobbigt för tjejerna att börja dagis efter 3 v ledighet, det var ju lite ledsamt i höstas efter semestern, men det har inte varit några problem alls. De har ju blivit ett halvår äldre så de verkar börja uppskatta dagis-kompisarna mer o mer nu. De är 6 barn i samma ålder, varav 4 tjejer - vilket gäng :-D!

Idag är jag som vanligt ledig, och morgonen har varit skön, slö och slapp! Tjejerna har tittat på Barnkanalen och film, och jag har legat i soffan och småslumrat. Det är så mysigt, en av dem ligger framför mig och den andra sitter i "kojan", dvs mellan soffan och mina ben ung i knähöjd. Då är alla nöjda.

Tänker inte vara effektiv och städa nu på förmidagen, slänger nog ut granen i morgon och då kan vi städa nedervåningen. Vi ska gå ut istället, gå en sväng på affären och leka lite i snön. Och fota/leka lite med min nya kamera, jag är så förtjust i MIN nya leksak, hihi..

A är borta sedan igår kväll till lördag-fm - han har åkt ner till hans mormors begravning som är idag. Vi bestämde att bara han åker ner, vi får tänka på henne hemifrån istället. Men vi får alltså mysa fredag-kväll själva jag och barnen - vi ska äta tacos och kanske hyra en film som vi ser när tjejerna är lagda.

Nej, nu ska jag kolla upp vad de små juvelerna gör uppe, det är alldeles för tyst...

Inga kommentarer: