måndag, januari 08, 2007

Mera dator-trubbel

Fam L har haft några dåliga veckor vad gäller datorer o datortillbehör:
  • Pojkarna fick en datormus i julklapp, det gick inte att stänga batteriluckan=byte
  • Den nya musen har vi ännu inte fått igång (men batteriluckan går iallafall att stänga, haha!)
  • Vår ca 5 år gamla bärbara dator säckade ihop i veckan (full med konstiga virus och skit), nu håller vi på att försöka rädda alla kort som jag lagrat där det senaset året (nej, jag har inte sparat dem någon annan stans eftersom DVD-brännaren inte fungerade o vi aldrig kom till skott att köpa en extern hårddisk - förrän dagen efter kraschen...). Varje kväll lyckas A ladda över ett antal kort innan datorn lägger av, så kanske, kanske lyckas vi rädda allt till slut.
  • I torsdags köpte vi en ny dator, allt frid o fröjd - trodde vi..
  • I lördags när jag var ute på nätet blev helt plötsligt alla färger i datorn helmärkliga :-O... Inget är sig likt och att greja med foton är inte ens tänkbart. Idag pratade A med supporten, som till slut gav oss rådet att reklamera datorn...

Jag är en ganska normalbegåvad person (tror jag), men när det gäller datorer känner jag mig som ett stort fån nästan jämt... Nu får jag för mig att färgerna havererade pga att jag återigen trots alla möjliga virusprogram o brandväggar fått in något virus (även om virusprogrammet inte säger det, men det är en suspekt fil virusprogrammet inte kommer åt - där är den lille elakingen säkert) och som bara ligger o väntar i cyberrymden på att få attackera nästa nya dator vi jackar in i vårt ADSL-modem...

Hoppas att någon av våra barn blir en riktig (snäll) data-hacker som kan reda ut alla framtida data-katastrofer åt oss. Eller bilmekaniker, det vore inte heller så dumt.

Inga kommentarer: