måndag, januari 01, 2007

Summering av Träningsåret 2006

2006 är året då vi började träna igen. Efter 8 SLAPPA år så kan vi nu utan att skämmas kalla oss för såna som tränar! Det känns bra! Målet är 3-4 ggr/vecka och det brukar gå (om jag bara inte får ont i halsen eller är bortrest eller A är bortrest...) Har t.o.m laddat ner en Träningsdagbok från nätet och börjat följa upp antal pass, timmar o mil och sömn o vilodagar :-D. Kan ju säga att min man fnissar åt mig... Det var läänge sen någon av oss förde träningsdagbok... men jag har lagt upp en åt honom också - o han har faktiskt också börjat fylla i sin, hehe...

Vi har båda anmält oss till långloppet Marcialonga i Italien (7 mil skidor) den 28/1 - och det har fått oss att bli motiverade igen (plus att vi nog faktiskt börjar ta oss ur småbarnsårsdimman...). Det ska bli så kul!!

Rekordveckan för året är v 52 då jag tränade 5 pass (har inte hänt på säkert 10 år), 82 km skidor under drygt 7 tim.

Sista passet för året (Nyårsafton) skulle jag köra långpass, hade planerat en runda på ca 30 km och var SÅ laddad. Spåren dagen innan var perfekta och det hade kännts så bra i kroppen då, så jag såg verkligen fram emot mitt långpass.

Och så snöade det hela natten och hela förmiddagen, dvs obefintliga spår, hmm... Tur att man är envis kan jag ju säga... mycket slit blev det, men jag var ute o körde i drygt 2 tim, är faktiskt själv riktigt imponerad av min envishet, haha.

Mitt Nyårslöfte fr 2007 blir att fortsätta vara en som tränar! Det är ju så kul!!

3 kommentarer:

Pia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Bra att träningen är igång! Min summering är 26 besök på gymmet sedan 20/9 2006 så jag är också rätt nöjd :-)

Gott Nytt År och vi hörs snart!
M&M

Pia sa...

26 besök på gymmet! Det var inte dåligt! Vilken muskelknutte du måste blivit :-D! Jag tycker du gör det så bra! Vi måste höras snart!

Kram!