måndag, juli 16, 2007

Cykling på Rallarvägen

I helgen var vi och grabbarna och cyklade efter Rallarvägen från Riksgränsen in i Norge. Som vanligt ;-) hade vi tur med vädret, det var halvklart och båste varma vindar.

Förutom att A råkade slänga min påse med fleecetröjor o regnbyxor, som jag hade tänkt ha på pakethållaren, i soptunnan innan vi for och att Storebror råkade köra av vägen rätt ner i ett getingbo (oj, vad panikslagen han blev, stackarn) - så var det en fin tur.
Vägen slingrar sig bitvis efter branta bergssidor, men vi vände innan det blev för brant - vi ville inte ha någon avkörning nerför stup, det räckte med påhälsningen i getingboet.
Rallarvägen går längs Malmbanan så vi kunde hålla koll på produktionen, haha. Det är faktiskt lite mäktigt med de stora malmtågen som mullrar fram på fjället.
Liten rast innan vi vände tillbaka mot Sverige igen.
Hoppsan, även jag fick vara med på bild! Annars så kan man ju undra om det finns någon mamma till de här barnen när man tittar i vårt fotoalbum.

2 kommentarer:

Nemi sa...

Mina barn har inte heller så mycket mamma bland sina foton... ;-) Och hade inte mamman jämt stått bakom kameran så hade det inte funnits så många barn i barnens album heller... ;-o

Jag blir helt avundsjuk över hur vackert ni har det där uppe. Så jag tackar och bockar för att du delar med dig av alla underbara bilder!!!

Anonym sa...

Åh, det ser alldeles underbart ut!

Kul att se dig igen, det händer inte ofta!
Så är det här med, säger som N...

Kram, Lotta