tisdag, juli 10, 2007

"Varför det?"

Just nu är det 1000-frågor x 2 här hemma. Fast det är bara samma fråga hela tiden - "Varför det?". (Precis som en annan Bloggande Tvillingmamma J också noterat hemma hos dem :-D)

Och inte är det så lätt alla gånger att svara på den frågan, särskilt om allt man säger dissikeras ner till minsta beståndsdel.

"Klättra inte på balkongräcket!
"Varför det?"
"Du kan ju trilla ner och slå dig!"
"Kan jag dö då?"
"Ja, om du har otur"
"Varför det?"
"För att du går sönder"
"Varför det?"
"För att det är så högt"
"Varför det?"
"För att balkongen är på andra våningen"
"Varför det?"
"För annars skulle det heta altan!!"
"Varför det?"
" - "

Eller:

"Slicka inte på lyktstolpen!"
"Varför det?"
"För att den kan vara smutsig!!"
"Varför det?"
"För att, ja, inte vet jag - man SKA inte stoppa annat i munnen än MAT!!"
"Varför det?"
" GAAHH!!"

1 kommentar:

Jonna sa...

Hihihi! Dina ställer fler frågor än mina... Igår höll jag på och dementera mitt eget inlägg, ville ändra till 1000 gånger per dag istället för 100. Än så länge är det bara Moa som ställer frågan.

Kram Jonna