måndag, september 03, 2007

Något av det mysigaste som finns...

...är att sova bredvid ett sängvarmt barn :-)

Jag börjar inse att det snart är slut på den varan, kan inte tänka mig att det är så populärt många år till att ligga hos mamma o pappa, snyft! (Iallfall Storebror 11 år har sedan länge slutat mysa med mor o far i sängen, och det är väl rätt sunt iochförsig :-D )

Så nu passar jag på - så fort någon av twinsen piper till på natten, så erbjuder jag direkt plats i vår säng... Oftast hamnar ju båda där, och det blir ju lite trångt, men det är såna smällar man får ta.

Just nu ligger TRE barn i vår säng och sover. A är borta över natten, så de kanske får ligga kvar hela högen :-) !

2 kommentarer:

Jonna sa...

Ja, det är tur vi är olika :). Kan till viss del hålla med om att det är mysigt. Men för det mesta inte. Vi har aldrig låta dem sova i vår säng. Finns några undantag, när de varit sjuka och de är för oroliga när de ligger i sin säng mm, man ger upp till slut då man inte orkar springa fram och tillbaka som en tätting. Och det är verkligen sällan de har sovit i vår säng.

Pia sa...

Ja,tänk om alla vore som jag - vad trist det skulle bli :-D

Inställningen när vi fick första barnet var att han skulle ligga i egen säng - men med tiden omprövade vi det, haha!

Nu somnar de i princip alltid i egen säng, men vill de sen komma över, så är det fritt fram :-)