söndag, september 02, 2007

Krasch!

Idag kraschade jag med cykeln.

Jag brukar cykla på ganska jämna stigar och grusvägar, men idag skulle jag ta en mindre stenigare stig - och det visade sig ju att det behärskade jag inte alls...

Jag gjorde nog alla fel man kan när jag insåg att det började gå åt pipan... Man ska iallafall inte tvärbromsa. Vilken vurpa det blev :-O. Jag över styret och cykeln över mig. Jag landade med munnen på en sten, men hade en sagolik tur - alla tänder är kvar... men det bultar i min högra framtand och är en liten spricka i den, plus att jag har skrapsår på hakan.

Jag ringde iallafall till akuten för att höra om det fanns någon tandläkarjour, men det fanns det inte så jag får ringa tandläkaren imorgon. Bäst att registrera skadan iallafall om tanden trillar ut sen :-D.

Jag tror att jag får ta en lektion MTB hos min arbetskompis Malin som är proffs på det.

2 kommentarer:

Nemi sa...

Usch då, vad otäckt! Tur att du misslyckades med att slå ut alla tänder, för det hade nog inte varit något vidare... Håller tummarna för att det inte blir något värre med tänderna i senare skede.

Jonna sa...

Usch då vad läskigt. Vilken himla tur att det gick så bra.

Kram