lördag, september 22, 2007

Uppdaterat: En cool tant

Jag har gjort 2 test på nätet i veckan, föräldratyp och åldersindex. De visar att jag är en Cool förälder på 48 år. Tur att man kan få lite vägledning i vad man är för någon typ.

/På begäran kommer här testen:
http://www.vuxenpoang.com/result.php
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article807409.ab
/

Det coola kom kanske från att jag gärna skulle tågluffa med mina barn och att jag hellre dricker vin o äter delikatesser på fredagkväll istället för läsk o chips med barnen i soffan.


Min ökade ålder var nog svår att undvika med hus, familj, storhandling o ICA-kort, haha! Snacka vuxenpoäng ;-)

För övrigt så är det nu bara 3 veckor till skidspårgarantin här i Kiruna. 15 oktober utlovas spår på 7 km, jag ser fram mot det :-)

Och så har Lillebror T idag avbrutit sitt godislöfte som han avlagt den 1/8. I ett år skulle han hålla sig bort från godis, men det blev "bara" 1,5 mån. Han tyckte det var svårt med 5 st i familjen som INTE hade godislöfte... och det kan man ju förstå. Igår kväll snaskade vi andra choklad, och OJ, vad han led. Så nu på morgonen meddelade han att han kapitulerade, för denna gång. Jag tycker han gjorde det bra som inte gav upp inför en chokladbit utan tänkte över saken och avbröt nu i morse istället.

Nej, nu ska den coola tanten ta med sig barnen och gå på stan och köpa kalas-presenter, kläder åt sig (ska på 50-års fest ikväll, oj - det lät ju riktigt vuxet!) och barnen samt mat och lördagsgodis!

6 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Jag är så nyfiken på vad det är för test du har gjort. Kan du lämna URL? Jag lovar att meddelar mitt resultat:-)

Anonym sa...

Jag fick 16.4 i vuxenpoäng och borde vara 30 år enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse. Hmmm, det är väl bra...? 30 år.

Pia sa...

Inte många vuxenpoäng där inte, Anna - fast du går i skogen o plockar svamp, det är väl vuxet om något, skämt å sido. Men 30år låter väl inte så tokigt ;-) Det tror jag också fortfarande att jag är.

Anonym sa...

Precis, jag tyckte jag kunde få lite pluspoäng för min svampplockning men det fanns ju ingen fråga om det. också dammsuger jag ganska ofta, men det fanns ingen fråga om det heller. Hur många vuxenpoäng fick du, Pi?

GIS-mormor sa...

Haha, jag är också en cool förälder på 48 år enligt testet. Vuxenpoäng: 24,8.
Lite svårt att göra föräldratestet dock eftersom mina barn är vuxna...

Pia sa...

Ja, jag fick nog knappt 25 tror jag. Ska jag säga något som det känns som att man får riktigt mkt vuxenpoäng av? Jo, att koka KÖTTSOPPA, spec på kött som kommer från en halv ren som man köpt. Det gjorde jag förra söndagen, så jag tror at jag gjort mig förtjänt av mina 48 år, haha!