lördag, september 08, 2007

Rörig dag

Det blev en lite rörig dag igår...

Glömde igen!
Igår hade vi återigen glömt att 8-åringen hade utflykt och alltså skulle ha matsäck :-O !! Förra gången i våras innebar det att jag fick rusa från ett möte, åka hem och fixa matsäck och CYKLA 2 km kanske till deras utflykts-ställe. Igår hade de utflykt till samma ställe och jag hade förstås möte när de ringde, och jag blev så ställd så jag ringde inte ens till A för att kolla om han hade mer tid än jag (för det hade han...). Så det var bara att åka hem, packa ryggsäcken och bege mig iväg. Jag hade tur för jag träffade på en annan klass som inte hade gått än som skulle till samma ställe, så då kunde en av deras lärare ta med T:s ryggsäck - fast hon var rätt barsk kan jag ju säga. Ja, jag vet - VI måste själva hålla koll på när våra barn har utflykt, skäms...

Vi är lite bortsämda av Storebror - han har alltid haft stenkoll på när han har gymnastik, bad eller uflykter - så om vi glömt bort har han alltid i tid dagen innan påminnt oss så vi kunnat åka och köpa utflyktsmat om det saknats hemma.

Men jag vet, vi KAN inte skylla på T, vi SKA ha koll på hans lappar från skolan och komma ihåg alla extra aktiviteter. Skärpning! Fast T måste också ta och börja ha lite koll, eftersom han har så glömska föräldrar...

Tillbud
Vi hade just pratat på jobbet om att vi är så dåliga att skriva tillbud o risker på min sektion. Det finns någon statistik som visar att ju fler tillbud (dvs "OJ"-händelser, inte "AJ"-händelser för de är olyckor) som rapporteras/person desto färre olyckor/person blir det. Nu har vi väldigt lite olyckor, men ändå pressen att öka tillbudsrapporteringen.

Igår när jag gick över industriområdet så verkligen tittade och funderade jag över om jag inte såg NÅGOT som jag skulle kunna skriva som risk - men hittade inget. Så satte jag mig i vår bil på parkeringen för att åka upp och luncha på stan, backade - och så PANG! Där var tillbudet! Man ska inte prata telefon samtidigt som man backar... Resultat: En sned P-skylt men som tur var hände inget på bilen, det var kofångaren som tog i stolpen. Och mest tur av allt, det var ingen människa eller bil i vägen...Men jag fick ju iallafall ett Tillbud att rapportera för att bättra på statistiken. Det blev en del skratt när jag berättade det för kollegorna, haha...

3 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Hej Pi! Har ingen speciellt bra kommentar att göra, bara att det är så livgivande och roligt att läsa dina bloggar, jag vet inte, avslappnande på nåt sätt. Humor, mitt i allt elände och stress.

Pia sa...

Vad bra att jag kan roa någon, haha...

Man måste se det roliga i livet, och jag hoppas att jag inte får vår tillvaro att framstå som allt för eländig :-D - det är väl bara det att det blir lite körigt ibland - och att det ibland känns som att det inte får plats några mer tider för föräldramöten, utflyktsdatum och tandläkartider i min överfulla hjärna. Och JO jag glömmer saker på jobbet också, men man får vara glad för att man faktiskt kommer ihåg mer än man missar både privat o på jobbet ;-) och sålänge det är så så känns det som att jag har kontroll...

Anonym sa...

Insåg efteråt att jag uttryckt mig lite fel, menade inte elände utan kanske mer röra och stress.