söndag, december 02, 2007

Medelhavsresa med "AP-resor" bokad!

Jag är SÅ nöjd! Jag har lyckats fixa en resa till Sardininen för hela familjen dagen efter skolavslutningen - till en kostnad av ca 15000 kr MINDRE än vad det kostar att åka charter dit. Och då är priset för chartern från Stockholm och "mitt" pris från Kiruna!

Vi har sedan länge insett att traditionell charterresa för 6 personer blir dyrare än det smakar. Speciellt då vi ändå inte brukar utnyttja reseledar-tjänsten speciellt ofta. Snarare bli smått irriterade på den. Så "AP-resor" fixar själv! (AP-resor är mitt o A:s resebolag ;-)

Vi hade tänkt åka till Kroatien i juni, men inte hittat några billiga flygresor. Vi skulle kunna åka till Venedig o ta båt över, men eftersom vi hade tänkt vara borta en vecka så blir det lite väl mkt resande.

Så förra helgen funderade jag om. Det går att flyga billigt från Skavsta (Ryan Air). Vart vid Medelhavet kan vi flyga hyfsat billigt lördagen den 14 juni från Skavsta? Jo, till Sardinien! Det lät kul, där har vi aldrig varit - den tar vi! Hm, hur ska vi bo då? Letade på Interhome - ja, där är den - Lägenheten! 12 km från flygplatsen, 800 m från centrum, 50 m från stranden. Det blir bra! Sedan ska vi bara ta oss ner till Skavsta... Det går flygbussar mellan T-centralen och Skavsta. Flyg Kra-Arn, finns det något som passar, hm... Jajamänsan, billiga flygbiljetter med FlyNordic på tider som passar precis!

Jag hade sånt flyt så det är inte klokt! Det brukar alltid vara svårt att få ihop logistiken, dvs hitta flyg de dagar det är lägenhetsbyte, hitta anslutningsflyg rätt dag osv. Men nu gick det så bra, så när A kom hem från sin träningsrunda och blivit informrad om läget slog vi till direkt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till den lyckade bokningen! Vilket flyt!

kram, Lotta

Anonym sa...

Grattis! Men vilken framförhållning?! Är det kanske ett måste när man är så många personer som ska resa? Jag hörde om en tjej som bokade en jättebillig resa till Thailand på fm och reste på em. Men då var det bara hon.

Pia sa...

ja du annapanna, det är ju inte riktigt vår stil med denna framförhållning - men vi har fått lära oss att det är svårt att vara impulsiva till en rimlig kostnad när man är 6 personer, haha!

Så vi får väl vara impulsiva i "det lilla" istället ;-)