fredag, december 28, 2007

Oroligheter

Pakistans Oppositionsledare Benazir Bhutto är mördad. Ett hårt slag mot demokratin i Pakistan - och inte bara där. Vad kommer att hända i Pakistan nu?

Förutom konsekvenserna i stort, i världen, så får mordet konsekvenser för oss i vår lilla värld. Det känns inte som att Pakistan är det allra lugnaste stället ha ha sin syster med familj just nu :-O Men de har hört av sig och allt är lugnt där de bor. Även om jag av naturen inte är en orolig själ, så känns det som att jag velat ha dem någon annanstans i världen just nu. Vi får se hur det utvecklar sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hörde på radion idag att hon är död. Jag blev så arg! Så fruktansvärt arg och frustrerad! Vad ger folk rätt att mörda andra? Vad är det för hemska, mörka, starka drivkrafter som gör att det blir så här. Jag tycker det är läskigt.
Förstår att det inte känns så kul att ha din syster där.