söndag, december 09, 2007

Njutning...

Idag har jag åkt långpass - och det var nog det härligaste jag gjort på länge :-) Det finns inte så många superlativ att det går att beskriva hur härligt det var, men jag får försöka:
  • Perfekta nykörda spår
  • Minus 7 grader, dvs perfekt skidåkartemp
  • Kanonskidor (Kuzminsicklade skidor ÄR grejjer det ;-)
  • Vackra snötyngda träd
  • Klart väder, med en sol som precis orkade över horisonten och färgade snö, berg och himmel rosa
  • Vacker omgivning...
  • En kropp som kändes i toppform - det var länge sedan det gick så lätt
Ja, man kan bli religös för mindre. Nu klarar jag vilka motgångar som helst nästa arbetsvecka ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter jättehärligt! Och jag längtar efter skidåkning... men man får prioritera, gyttjigt, grått, dimmigt, duggregnande Skåne nu med belöningen lång varm sommar, vilket inte alls är säkert att det blir!
Förresten måste jag berömma din julkaktus som är på bild! Den ser stark ut på nåt sätt.

Pia sa...

ja, man kan ju inte få allt, men tänk en plats med bra sommar o bra vinter, var skulle det kunna vara, hmm...

Ja, julkaktusen blommar som aldrig för :-)

Anonym sa...

Jag vet! Någonstans i södra Tyskland, norra Italien, eller någonstans i Frankrike. Eller Österrike. Bara det är nära till Alperna. Sommar på sommaren och vinter på vintern. Om man vill. Vill man bara ha sommar eller bara vinter funkar det nog också. Åka upp till någon glaciär under sommaren eller helt undvika det under hela året.

Pia sa...

Ja, norra Italien är ju en av mina favoritplatser, jag o A brukar säga att när vi blir stora ska vi bo där :-)