söndag, december 09, 2007

På väg mot Äventyret

I morgon åker en av mina systrar och hennes familj iväg på Äventyr! Ett år ska de tillbringa i Pakistan :-O Hennes man ska vara FN-observatör och familjen följer med. Vi är inget oroligt släkte, så syrran är väldigt cool inför resan och vi andra med. Om det hade ansets som för farligt att åka, så hade de inte fått åka för FN. De ska undvika vissa platser och stora folksamlingar. Många andra i vår bekantskapskrets är desto med oroliga.

Igår hade vi en avskedsmiddag här hemma hos oss. Vi startade med en match på Laserzone -vad KUL det var!! Såklart vann blivande FN-observatören överlägset.

Idag ska syrran och co packa klart och imorgon bär det av! Vi får hålla kontakten via nätet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter jättespännande! Och det är aldrig lika farligt för de som är iväg som för de som är kvar på hemmaplan. Inte för att du oroar dig, men andra.

GIS-mormor sa...

Det är ju jättespännande! Säkert en bra erfarenhet att ha med sig i livet, både för föräldrarna och barnen.

Själv var jag och min familj (barnen 3 o 5 år) i Nicaragua under 1,5 år på åttitalet.

- Förresten, nu vet jag vem du är syster till ;-)

Pia sa...

I morse gick jag tidigt till jobbet och precis när jag kom fram såg jag 6-planet till Sthlm lyfta - och då blev jag nästan lite snyftig när jag tänkte på syster o hennes familj som var på planet...

gis-mormor: Ja, det var ju en artikel om dem i tidningen idag!

Pia sa...

gismormor: Vad spännande det lät med Nicaragua!!

GIS-mormor sa...

Nja, jag visste vilka de var innan artikeln i tidningen.

Ja, det var väldigt intressant och lärorikt att spendera så lång tid i Nicaragua.

Anonym sa...

För en oinvigd, vad är laserzone? det är en sån fråga man måste få ställa när barnen precis börjat kolla spel på nåt som heter hamsterpaj...