torsdag, maj 08, 2008

Billig shopping

Jag har försökt köpa kläder till mig själv nu på fm. Jag kom hem med - ingenting.

Det är som att jag varit isolerad från omvärlden det senaste året eller nåt, för jag har ingen aning om vad som är "inne" nu. Huvudet är helt blankt, jag går inte igång på något klädesplagg överhuvudtaget. Provade några jeans lite oengagerat på JC, men hittade inget som kändes rätt.

Hm, vad göra? Ska nog börja med att surfa runt på lite modesidor för att se vad man skulle kunna ta på sig om man ska vara lite med. Inte för att jag är så nogräknad, men om man nu ska utöka garderoben vore det ju lite kul om det iallafall var kläder från rätt sekel.

Sedan måste jag nog hyra in en av mina systrar som är hyfsat kläd-engagerad och ofta har nåt snyggt på sig. Hon får lotsa mig genom stans klädaffärer så att jag kommer ut på andra sidan med iallafall något klädplagg.

1 kommentar:

Pia sa...

Ahaa... det är så man ska se ut... det förklarar typen av kläder i affärerna. Haha! (Liite överdriver jag, HELT borta är jag inte - men ganska...)

Intressant att klicka runt bland moebloggarna förresten- en helt annan värld.

Men nu blev jag faktiskt lite inspirerad, en hel del såg ju både skönt o snygggt ut.