onsdag, maj 07, 2008

Här blir inte mycket gjort

Jag hade stora planer för min ledighet. Träna, städa, röja, shoppa, vila, läsa böcker, vara mycket med barnen.

Med facit i hand så blev det ju inte riktigt så. Jag har tränat (första veckan, sedan blev jag förkyld), jag har vilat, pysslat med roliga saker (som mina foton), surfat, varit mycket med barnen.

Jag har knappt städat alls, och inte röjt några skåp, lådor eller rum överhuvudtaget. (Första veckan dammsög jag nedervåningen, andra veckan övervåningen och denna vecka faktiskt nedervåningen igen, haha - ingen kan anklaga mig för städ-dille.)

Jag tror att jag behövde få "bara vara".

Men det är LITE irriterande att jag inte kommer igång med något av mina rensnings-projekt. Just nu försöker jag kasta mig på bänken här i köket som, som vanligt är full av skräp, den SKA vara rensad innan dagens slut. Det skulle kännas bra.

3 kommentarer:

Pia sa...

Yes! Fixat!

Anonym sa...

Jag tycker det låter som om du gjort ganska mycket. Men det är klart, det man mest vill, som tynger mest, är väl det svåraste att komma igång med. Nu kanske du kommit över tröskeln och svischar på galant med andra röjningsprojekt?
När var det du skulle börja jobba igen? Det finns väl tid fortfarande?

Pia sa...

Ja, nu känns det som att jag är på gång! Något litet projekt ska jag nog klara av idag också.
Jag börjar jobba på måndag, så än hinner jag göra lite nyttiga saker. Men jag tror prio 1 faktiskt är att ta mig ner på stan och köpa lite kläder till mig själv.