måndag, maj 05, 2008

Valborg - 1 maj - Kristi Himmelfärd

Det var många helger som skulle klaras av på en gång, men jag tycker vi lyckades fördriva dem ganska bra.

En del tycker att Valborg gör sig bäst i någon genuin studentstad - och det är ju inte helt fel, men inte helt rätt heller - för Valborg ska ju firas i fjällen!
Värmen kom till norr denna helg, så vi och snön höll på att flyta bort i backarna. Men man ska inte klaga, sämre dagar i backen har vi haft.
Våra småhuliganer har ju knäckt slalom-koden i år, så nu är det fullt ös både uppför och nerför.
Och så var det ju det här med sommarklädseln... Om det är +15 grader i skuggan och gassande sol så måste man ju ha kjol, bara ben och bara fötter - eller?! (Ännu har ingen blivit förkyld kan jag meddela.)
Vi drog till Norge en dag för att pröva fiskelyckan (den var inge vidare som vanligt, men vi var glada ändå), strosa efter stranden och samla snäckor, musslor, tång och diverse blommor. Vårkänsla!
Att det sedan regnade igår gjorde inte så mycket, rätt skönt med tidig hemfärd efter en perfekt långhelg.
Och väl hemma hade de meterdjupa snödrivorna på gården sjunkit ihop rejält. Kanske får jag byta ut skidorna mot cykeln nästa träningspass?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis PiaPlupp! Er vårhelg låter härlig, hoppas dagen idag blev lika bra för dig //Faluborna

Pia sa...

Tackar!! Ja, det blev en riktigt skön födelsedag. Jag o tjejerna o en sjuk storebror var hemma o gick i pyjamas långt in på dan, bakade tårta och hade det bra!

Anonym sa...

Jassååå... du fyllde år... det hade jag visst ingen aning om. Förresten har jag nog aldrig grattat dig på din födelsedag så varför börja nu? Haha, grattis i efterskott! Och det ser hur härligt som helst ut på bilderna.

Pia sa...

Nej Anna, du har kanske aldrig grattat mig, om jag inte kanske bjudit på tårtkalas på lappis någon gång? Minns inte. Men å andra sidan så har jag ingen större aning om när du fyller år heller ;-)

Jag brukar nästan själv glömma bort min födelsedag, men barnen håller noga reda på den och propsar på tårta, så nuförtiden firas jag riktigt ordentligt.