lördag, maj 10, 2008

Skidföret är slut...

A försökte skejta till Ädnamvaara i morse... det gick inget vidare. Han kom 1,5 km och då var det ung hälften barmark, kul sport ;-) Han kom hem och bytte till cykel istället, kanske mer passande för årstiden.

Själv är jag fortfarande förkyld (jag som trodde jag var frisk igår, men det blev bakslag i morse) och det känns lite snopet att mitt sista skidpass alltså blev 27 april. Synd att jag inte visste det då, då skulle jag nog kört en sväng extra, haha.

Nej, nu är det löpning, orientering o cykel som hägrar framöver. Känns riktigt kul! Fick en ny cykeltröja av A i födelsedagspresent. (Som ioch för sig var för liten, så den är tillbakaskickad och jag väntar på en ny o större - har man kanske gått och blivit lite bystig på sistone ;-).

Förresten fick jag en sak till när jag fyllde år... en egen Garmin Forerunner 305... han tycker nog att jag sliter för mkt på hans ;-). Men den har tyvärr inte kommit än, så jag går här och väntar förväntansfullt - tur i oturen att jag ändå inte kan träna nu. Det är helt knäppt, man blir liksom beroende av vår vän Garmin, SÅ kul att se pulsen och hur långt man sprungit/åkt... Men om det gör det roligare att träna, så varför inte?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det tidigt? Att skidföret är slut nu? Det känns som om det borde hålla längre där uppe hos er. Och med tanke på så mycket snö som kommit. Här nere har vi haft riktig sommarvärme i ett par veckor. Jätteskönt.

Pia sa...

Jag tror det är ganska normalt för att vara Kiruna, kanske t.o.m lite sent. I fjällen finns det ju fortfarande snö om man vill åka skidor.

Jag är lite avundsjuk på er sommarvärme - men som vi har diskuterat tidigare - det är ju inte för våren man bor här uppe. Alltså inte "blom-våren".