onsdag, augusti 13, 2008

Hallon och bad

Det var otroligt vad svårt det var att få till något Blogg-inlägg nu. Jag kör den enkla vägen och visar lite bilder från årets visit på Åstön hos farmor och farfar.

I år var vi nere senare än vanligt, med den fördelen att hallonen var färdiga att plockas. Mums, mums - och flera syltburkar blev det.
Det är nog färdig-badat för i år nu, men vi har fått många sköna dopp i sommar. Varmt i vattnet var det och barnen badade till de blev som små russin allihop.
En båt-tur i kanalen blev det, ungarna är SÅ imponerade över den fina motorbåten vi lånar - den är MYCKET större än våran båt!! (Som är en 2-manns-kajak, haha...)

Det är otroligt vacker natur på Åstön, fina vita sandvikar omgärdade av klippor och fina runda stenar. Yttre delen av ön har varit militärt övningsfält men är nu naturreservat. Det innebär att det inte är en massa stugor överallt plus att det finns en massa fina grusvägar att cykla på. Många fina cykelträningspass har det blivit förutom spring-rundorna på de mysiga stigarna på ön. Förutom att bada, äta hallon, åka båt, träna, fika och umgås så har jag o A varit på konsert: Lars Winnebäck med förbanden Emil Jensen, Markus Krunegård och Miss Lee. Den kalla och regniga kvällen märktes inte alls, det var SÅ bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det. Har du börjat jobba nu? Det är lätt att komma av sig att blogga om man inte gjort det på ett tag. Svårt att sammanfatta hela semestern. Jag hittade ju ett sätt att blogga från min mobiltelefon så det har blivit extremt mycket bloggande för mig...

Pia sa...

Blogga från telefonen har jag inte gett mig in i än, men det verkar ju inte så dumt. Eller så får bloggandet helt enkelt vila när jag är utom räckhåll från en dator.

Jag började jobba igår, så det var en perfekt första jobbvecka, 2 dagar lång ;-)