söndag, augusti 24, 2008

Ännu en dag på jobbet!

Vissa dagar på jobbet är som sagt lite bättre än andra.

I onsdags eftermiddag åkte vi till en ö alldeles innanför Lofoten, för att ha en Kick-off för ett projekt. Det är en forskare som har ett forsknings- och utbildningscentrum i en gammal fiskfabrik, hur häftigt som helst! (Och efter att sett vad de redan gjort i ombyggnads- och renoveringsväg och såg vad som fanns kvar att göra- så insåg jag att våra renoveringsprojekt är... ingenting ;-)
Deras ö tog ungefär en halvtimme att jogga (småklättra) runt och det är en fantastisk utsikt över Lofoten och söderut mot Tysfjord.
Inne i fiskfabriken hade de inrett några rum med hotellstandard och en matsal, med utsikt över Lofoten. Maten var Italienskinspirerad med norska ingredienser (som valkött (!) och torsk), det var så gott som det låter :-) Efte middagen gick vi ut och fiskade från bryggan, vi såg en massa rejält stora sejar och torskar, men det blev ingen fiskelycka - men det gör inte så mycket, det var mysigt ändå.

Jo, vi jobbade också. På torsdag hade vi möte innan vi vid 14-tiden började den långa resan hem (det är låångt från Kiruna ut mot Lofoten). Jag hoppade av i Abisko, där jag hade resten av familjen, för att jobba lite på distans på fredagen (hm, det blev det lilla det...) Precis när vi kom till Abisko smällde det till i bilen, och så var den kaputt... Jag tyckte lite synd om de andra som fick vänta på en taxi för vidare färd mot Kiruna, medan jag traskade hem till min mor o far som hade middagen klar... Men vi gör våra val i livet, och den här dagen hade jag valt rätt som inte skulle längre än till Abisko :-)

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Långt ut på Lofotens öar har vi varit en gång, och då var det extremt låga moln... Gissa om det var irriterande när man visste vilka vackra fjäll som doldes där bakom?!

Idag börjar en ny fas i mitt liv eftersom O har börjat på dagis för första gången i sitt liv. Minstingen sover och JAG HAR HUR MYCKET TID SOM HELST!!!!!!!

Pia sa...

Vi var också på Lofoten i dimma en gång - på bröllopsresa! Inga berg såg vi, men det gick bra ändå ;-)

Spännande för O att börja på Dagis!! Och du - jag vill också ha hur mkt tid som helst... här är det en stor bristvara och jag börjar återigen fundera på om det verkligen ska gå så här i ett??!! Måste nog ta o göra ngt åt min arbetstider - igen...