söndag, augusti 31, 2008

Det blev mest fest - och lite jobb!

Nu är jag hemma från vår stora konferens i Dalarna! Det var 2 något slitna Kiruna-bor som klev av flyget, haha...

Det har varit jätte-roligt!! Bolagets 400 för mig nya medarbetare träffades för att kombinera nytta med nöje, men det blev nog mest nöje.

Jag har träffat många gamla kursare jag inte sett på ca 20 år (och, OJ, vad vi var oss lika ;-), många konsulter som jag täffat som beställare unde åren på gamla jobbet och en massa nya trevliga människor. Vilket gäng - och medelåldern var säkert åtminstone 15 år lägre än jag är van vid.

Och vi har dansat natten lång! Det var länge sedan jag var på ett sånt party - så riktigt, riktigt roligt!! (Inte konstigt att man var lite trött sen...)

Men, vad skönt det var att komma hem! Här hemma hade det gått bara bra, men nu får pappan rå sig lite själv efter behov. Nu skiner solen från en strålande blå himmel, så det blir en perfekt "vara-hemma-på-gården-mys-dag".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen det var ju precis sånt där lite partajande jag kände att jag längtade efter igårkväll. Ibland behöver man det för att uppskatta det lilla livet i familjen mer.
Här strålar solen också. Måste lämna målarpenseln och gå ut och tanka energi!
Ps Blir lite nyfiken på vem vår "gemensamma bekant är" genom vilken du hittade mig?

Pia sa...

Ja, det var precis ett sånt partaj som man ibland kan sakna, inte ofta, men ibland. Inte någon krogen-i-Kiruna-kväll utan mer i stil med hur det var när man pluggade eller som någon helkul orienterar-fest (jo, de hette duga, tro´t om ni vill ;-)

Och precis sånt som man ibland behöver för att få ännu mer energi för de små solstrålarna (aternativt småmonstren ;-) här hemma.

Jag har mailat dig föresten!