måndag, maj 11, 2009

Besvikelse

I fredags lyckades jag med något som gjorde både mig och våra tjejer så glada, så glada - jag lyckades boka in dem på Lek&Plask på simhallen! Lyckan var total!!

Det är mycket som ska klaffa för att man ska lyckas med det i vår lilla stad där allt tar slut eller blir fullbokat DIREKT.

1. Man ska se annonsen.
2. Man ska möjlighet att ringa en exakt tid en speciell dag.
3. Man ska komma ihåg att ringa en exakt tid en speciell dag.

I höstas missade vi annonsen.
Tidigare i våras ringde jag för sent (typ fem över det exakta klockslaget), så då fick bara EN av dem plats - och det gick ju inte (men senare visade det sig att kursen inte var full, gaaahhh....).

Men denna gång - då! Vi såg annonsen, jag hade inget möte just den tid man skulle ringa, jag la in en påminnelse i telefonen fem minuter innan det magiska klockslaget och jag kom ihåg att ringa.

Och DE FICK PLATS!!!!

Klang och jubel hela helgen och 1000 frågor om när det blir måndag då Lek&Plask skulle börja!

Ända till söndag-em. Då ringde de från Simhallen och meddelade att Lek&Plask var inställt pga för få anmälda....

Hur kul var det att berätta det för två förväntansfulla damer som i princip sovit i baddräkt hela helgen? Inte kul. Förtvivlan, gråt och hysteriska utbrott.

Hur som haver, vi gick till Badis idag iallafall och körde eget Lek&Plask. En kort stund. För sedan blev det strömavbrott och alla fick sluta bada.

Så var det med den saken.

(Och inte får vi ha kvar våra platser inför nästa omgång i höst inte. Nej, då gäller det att se annonsen, ha tid att ringa och komma ihåg att ringa. Och hoppas att det inte är för många som ringer samtidigt så vi inte får plats och inte för få så det blir inställt.)

6 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

NEJ! Åh, vad synd om tjejerna! Jag var nära att anmäla O eftersom hon har pratat om lek o plask. Tänk om det skulle ha blivit en grupp då... Tänk om allt är mitt fel... Tänk!

Äh, säg till nästa gång ni har egen lek o plask så hänger vi med och både leker o plaskar!

AnnaPanna sa...

Jamen, vad är det för typ av stenålderssystem?! Man borde kunna boka sig via nätet och få komma med i mån av plats. Jag tycker ni ska göra en egen utbrytargrupp som kör lek & plask tillsammans! Som protest.

Pia sa...

mamman i huset: Bra idé! Vi for faktiskt förbi er igårkväll på väg hem fr en kompis som vi tittat på en kökssoffa hos (som vi ska köpa :-). Tjejerna sa då att de ville hälsa på O, men det var lite sent så jag sa att vi fick göra det en annan dag. men de fick iallafall se var ni bodde!

Anna: Ja visst är det STENålders, gaaahh!! Vi får helt enkelt plaska själva :-)

Gitte sa...

Hitta hit via tvillingmamma... och blir riktigt upprörd när jag läser detta. Kan se dina barn förväntansfulla med badräkt... så synd. Hälsning Gitte

Pia sa...

Hej Gitte! Kul att du hittade hit! Ja, det var inte roligt, men sån tur var är ju barns besvikelse intensiv men kort. Fast vad irriterad man blir. Dessutom har vi haft sån himla otur på fler aktiviteter som barngympa tex - där har de heller aldrig kommit med eftersom de här föräldrarna inte kommer ihåg att man förutom att ställa sig i kö också måste rnga o tjata... så då ligger man ständigt sist i kön verkar det som.

Håhåjaja...

Persilja sa...

Flytta till Luleå. Där finns inga köer på nåting verkar det som. Det känns konstigt, men jag börjar vänja mig. Och dessutom finns det ju alternativ OM det nu skulle vara fullt nånstans. :D