tisdag, maj 05, 2009

Ute och Inne

Inne:
Löpning
Bara stigar
Smöriga, soliga slalombackar i fjällen
Byggdamm i hela huset pga rivna väggar på vinden
Leriga galonkläder
Grus i farstun
Sommarvantar ;-)
Hundbajs överallt :-(
Cykel
Vårkläder
Ljust hela kvällen
Och det som göms i tö...


Ute:
Längdåkning
Isig asfalt
Pudersnö
Storebrors dammiga heltäckningsmatta från 70-talet
Snö i farstun
Tjockvantar
Plogvallar
Spark
Vinteroverall
Polarvinter
Div översnöade grejer

Tjohoooo, det är VÅÅÅÅR - och Snickar´n jobbar på :-)

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Fattar inte riktigt hur hundbajset kunde hamna på inne-listan?!

Hundbajset gör mig heeeeelt galen. Varför varför varför ska jag - när jag sopar bort grus utanför mitt staket - bli tvungen att sopa bort en massa äcklig hundbajs? Hur tänker hundägarna egentligen? Eller de kanske inte tänker...

Håller med dig om att det är så härligt med ljuset som vi har nu. Och härligt med det initiativ du har tagit när det gäller nybörjarkursen. BRAVO! :)

Pia sa...

Jamen visst är väl hundbajset riktigt "inne" nu ...

Om du byter ut "Inne" mot "Aktuellt" kanske det passar bättre ;-)

För varken grus i farstun eller leriga galonkläder är väl heller inget man riktigt längtar efter, men ack så aktuellt...

Hundbajset gör även mig GALEN!!Jag tror jag hade ett blogg inlägg om det för några år sedan kom jag just på. http://livetmittilivet.blogspot.com/2007/05/hundbajs.html

Ja, det blir kul med nybörjarkursen! Man måste ju liksom hitta på något på fritiden så man inte blir sysslolös ;-)

Hundägare numera sa...

Hundägarna kan nog delas upp i tvenne kategorier, de som inte tänker och de som gör det. Eftersom vi hade en lång period utan hund men med små barn så var vi ju på hatahundbajssidan ett tag. Nu har vi hund och minns äcklet av hundbajs på barnskor och overaller och plockar ALLTID upp bajset om det inte bajsas i skogen. Men det hade vi gjort innan också. Eller gjorde! Det är världens enklaste att plocka upp efter sin hund. En gång har jag glömt påse hemma och naturligtvis blev hunden bajsnödig PRECIS vid en infart till ett hus. Hur jag än drog i honom satte han sig att bajsa precis vid grindstolpen. Skämdes som en hund (lite fel utrryck i sammanhanget :D)
och vi knatade vidare och jag kände mig som värsta skurken. Men sen tog jag bilen och hämtade bajset.
Jag vet inte varför så många inte tar upp. Måste säga att folk är något bättre på det här i stan. I Kiruna var det lite "vilda västern" över vissa saker, tex hundbajsuppplockning.

Pia sa...

Persilja: Du verkar vara en exemplarisk hundägare :-) Och JA, Vilda Western är ordet...