onsdag, april 30, 2008

Det svåraste på Yogan

Det svåraste på Yogan kan verka som det enklaste - den sista avslappningen.

Man ligger på golvet under en filt och ska slappna av i hela kroppen.

Man ska INTE somna.

Man ska INTE tänka på en massa saker.

Under hösten/vintern somnade jag nästan varenda gång. Om jag inte var så uppe i varv (oftast pga jobbet) så att jobbtankarna virvlade runt som en tornado i huvudet.

Nu somnar jag inte (det är vår och jag känner mig ganska pigg) - men oj så svårt att hålla tankarna borta. Inte jobbtankar nu, men en massa andra (i och för sig trevliga) tankar.

Jag har en bit kvar alltså. (Det har jag också vad gäller en massa andra kroppställningar på Yogan, men det hade jag som förväntat mig - men just avslappningen trodde jag att jag var en mästare på.)

Inga kommentarer: