tisdag, april 29, 2008

Nörd-varning

Jag har varit lite kass i magen sista dagarna, så det har inte blivit något tränat. Då kan man ju tänka sig att jag istället ägnar mig åt lite nyttiga saker här hemma, som att rensa ut kläder, städa och röja - men inte då (bara lite). Istället har jag hittat en ny sida på nätet som jag nördat in mig på - skid.se. Så jag har ägnat tiden åt att lägga in hela säsongens träningspass i träningsdagboken där. DET kan man kalla kreativt, haha! (För man kan ju fråga sig nyttan med DUBBLA tränings-dagböcker?!)

Skid.se har även "systersidor": Jogg.se, Cykel.se och Sim.se. Om man lägger in att man även tex. springer och cyklar i träningsdagboken så finns den tillgänglig även från de andra sidorna, inte bara Skid-sidan. Himla fiffigt.

Visst är det lite Nörd-varning??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du Pia Plupp, det är stor nördvarning på det! Alltså, folk i vår ålder som inte längre håller på med elitidrott skriver ingen träningsdagbok... tror jag. Själv gör jag en liten notering i min filofax och sen sammanställer jag det månadsvis... liten nördvarning där, tror jag! Men jag erkänner det inte för många men nu vet du och alla som läser här och likaså för dig. Vi är avslöjade.

Pia sa...

Hahaha! Ja, avslöjade är rätta ordet!

Nej, någon träningsdagbok hade jag inte skrivit på kanske 20 år innan jag började för kanske 1,5år sedan (då när mitt nya träningsliv började...)

Men, ja, jag erkänner - jag är en nörd nu. Fast en ganska nöjd och glad nörd :-)