fredag, april 25, 2008

Nya träningskläder är alltid kul!

Nu har jag stor-shoppat - träningskläder! För det är ju som en gammal kompis till mig sa en gång: "Det blir alltid lite roligare att träna när man har nya, snygga träningskläder!"

Nog för att det redan är kul att träna, men det gör ju inget om det blir ännu roligare...

Jag har inte varit på någon av stans sport-shoppar, inte heller shoppat lös på nätet - utan jag har varit på Klubbis! Där fyndade jag klubbens två-delade skid-tävlingsdress (som jag tänkt köpa hela vintern, men aldrig kommit mig för, för jag har ju inte kunnat tävla något pga förkylningar). Vackert blå Trimtex-dräkt! Jag LÄNGTAR till jag får glida fram i den på nästa års Marcialonga... (Jo, förmodligen kommer jag att åka även nästa år, jag MÅSTE ju få fullfölja hela till slut...) Till den en vit Trimtex-mössa.

Sedan upptäckte jag deras "sommar-dress". En kanonsnygg blå vindjacka med mörkblåa tights till. Jag övertalade mig själv att jag verkligen behöver en ny vindjacka, hade ju faktiskt tänkt köpa det inför barmarks-säsongen... Så jag slog till!

Dessutom tog jag hem samma saker till min man i storlek XL, för att han inte ska bli avundsjuk...

(Ooops, kom just på att vi nu riskerar att bli så där töntigt lika, finns inget fånigare än gifta par i likadana tränings-overaller - fast det ÄR lite skillnad när det är en klubbdräkt - och sedan så får jag väl se till att han inte har på den uppsättningen just när jag har den...)

Jag kan ju säga att vårt konto för sportgrejor är bra mycket högre än för andra typer av kläder... Måste nog ner på stan och köpa på mig lite mer vardags- och jobbkläder innan jag börjar nya jobbet. Det kanske skulle se lite roligt ut om jag kom i min nya skid-dräkt, haha.

Idag har jag förresten tagit en vilodag, kom på att jag tränat 6 dagar i rad och flera långpass, så jag måste nog ge kroppen lite möjlighet att vila. Sedan mår det röriga huset nog också bra av att jag spenderar lite tid inomhus...

4 kommentarer:

Pia sa...

De nya träningskläderna gjorde succé här hemma, maken är nu ute och inviger dem i skidspåret. Så om någon ser en lång karl i blåvita nya träningskläder någonstans i Kirunas skidspår, så är det han!

Tvillingmamma Lotta sa...

Hihihi!
Härligt att höra hur glad du låter!
Du verkar må toppen just nu!

Jag kanske oxå skulle använda sportklädeskontot lite?
Hmm, nej, vänta - vad är det för nåt?!
Om inte annat kanske det hade fått mig att sporta lite?

Tack för din kommentar i bloggen - du har alldeles rätt, men man är så himla bra på att tänka sig det allra värsta...

kram, Lotta

Pia sa...

Lotta! Jag är helt övertygad att lite nya träningskläder får dig att börja sporta ;-)

Hoppas att pågarna är på bättringsvägen!

Anonym sa...

Kan bara hålla med. Nya träningskläder är alltid kul! Man känner sig smalare, snabbare, snyggare, bättre på alla sätt och vis.