torsdag, april 17, 2008

Intensiv vecka

Oj, vad den här veckan gått fort! Det har varit fullt ös sedan förra fredagen, då for vi upp till fjällen med en annan familj - kanonväder hela helgen! E o S fick ännu mer kläm på slalom- och liftåkningen (hade tänkt visa en bild, men det krånglar med bildinlägget så det får vara), så jag o A kunde sitta o fika i en snödriva ett tag medan grabbarna åkte med småtjejerna i backen. Vilken känsla!

Sen på måndag åkte A till Tyskland och kommer hem sent ikväll. Jag for o storhandlade med 3 av ungarna, dels till oss och dels till jobbet, eftersom vi skulle iväg på sektionsmöte i en fjällstuga och jag skulle fixa frukost o fika till hela gänget. Puh - men det gick bättre än förväntat.

Packning måndagkväll, och så iväg med jobbet tis-ons. Mamma kom hit och höll ställningarna.

Nästan varje kväll har jag suttit sent och jobbat för att hinna klart det sista jag tänkt färdigställa, innan jag slutar - i morgon, tjohoo! Idag var det avskedstårta för mina medarbetare i Malmberget och imorgon kör jag tårta här i stan. Men jag blir inte riktigt klar imorgon, måste in och städa ur rummet någon kväll, men det känns helt OK. Gäller nog bara att inte visa sig där på arbetstid...

Så det har blivit dåligt tränat i veckan, som ni förstår. (Hur 17 gör ensamstående småbarnsföräldrar för att lyckas träna??)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte ensamstående föräldrar tränar särskilt mycket. Nästan inte alls. Men nu får du gott om tid att träna mittemellan två jobb. Också får du väl fira i kväll!

Pia sa...

Nej,ska man lyckas träna som ensamstående förälder så får man nog förlita sig på snälla vänner, eller försöka hinna träna i samband med lunchen. Men vis av erfarenhet så vet jag att när man både ska lämna o hämta på dagis så är det svårt att ta sig tid att träna på lunchen, det tar alldeles för lång tid tycker man. Dumt nog. För det vore nog precis vad man skulle behöva.

Och som du säger - nu får jag massor av tid att träna på dagen, härligt! Och igårkväll blev det firande med hemkommen man, tacos och rödvin - mysigt!