torsdag, april 24, 2008

Rapport från ledighetskommittén

Måste ju rapportera lite hur jag klarar min nyvunna frihet! Det går såklart hur bra som helst, nästan för bra - blir kanske svårt att rätta in sig i jobbleden sen ?!

I måndags tog jag våra dagis-knattar och åkte till mormor o morfar i Abisko på fm. Där tog vi det lugnt, umgicks och jag fick ut och träna - skejtade upp till Abiskojaure (bara fram till sjön) och det var otroligt härligt. Speciellt när man vet att de flesta andra sitter inne och sliter på olika jobb. Så då var jag ju bara tvungen att MMS:a en bild till min kära man - bara för att retas lite ;-)

Vi låg kvar i Abisko, och på tisdagen hade vår äldsta friluftsdag i Björkliden. Som engagerad förälder ;-) var jag där och fanns till hands om det behövdes. Det var rätt lugnt, så jag fick åka många fina åk i backen, både själv och med Storebror o kompisar.

Sen har det ju blivit "vardag", så jag har ägnar dagarna åt att träna, städa (hm, ja lite städat har det blivit iallafall...) och hämta barnen tidigt från Dagis. Idag har jag skejtat till Ädnamvaara (vårt närmsta fjäll), och snart ska jag hämta de minsta barnen för att gå på badhuset med dem allihop.

Så det går ingen större nöd på mig :-D

1 kommentar:

Tvillingmamma Lotta sa...

Åh, det låter alldeles underbart!

kram