torsdag, april 09, 2009

Klättrare

Våra tjejer har alltid varit klätterapor. Oftast efter Dagis sitter de uppflugna i vår rönnhäck. Ibland fastnar de i någon gren så då får någon snäll stor (som mamma, pappa eller Storebror) lyfta ner en.



Nu har de börjat med lite högre träd - iband hittar jag dem så högt upp att t.o.m jag blir lite nervös.

Igår fastnade E hööögt upp i rönnen utanför köksfönstret - det tog ett tag innan vi fick ner henne, så nu har de fått lite förmaningar om att hålla sig på lägre nivåer. Brandkåren kanske har annat för sig än att plocka ner barn ur träd.

Annars så är vår filosofi att inte hindra dem för mycket i deras klättrar-ambitioner (okej, brandstegen o hustaket är förbjuden mark). Vilken bra gymnastik! (Speciellt när det verkar som att de på dagis blir hindrade i det mesta utom att pyssla.)

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ser farligt ut... Men jag såg en dokumentär en gång om en norsk bergsklättrare som sa att ett samhälle där barn aldrig bryter en arm eller två är ett farligt och stillasittande samhälle... Jag försöker tänka så ibland, men jag är lite harig av mig. Och imorgon ska jag agera påskhare. Har en sådan besökt er ännu? Glad påsk!

Pia sa...

Här har vi endast haft små påskkärringar som delat ut godis till grannarna (o fått en del ;-)

Påskharen tror vi dyker upp på Kebnekaise Fjällstation!

Hemliga damen sa...

Vad glad jag blir! Det låter helt underbart att låta dem klättra istället för att styra in dem på "lugna lekar".

á Yeliqa sa...

Mina barn är också mer uppe i träd än nere på marken, ffa tjejen. Jag vet att de behärskar det och kan inte hindra dem så jag är rätt lugn:)