söndag, april 05, 2009

Kok och förståndig?!

Just när vi börjar våga säga till varandra - att visst har vår tillvaro blivit lugnare, visst har de små kaosbrudarna blivit riktigt kloka o förståndiga? - så inser vi att allt är relativt.

Klok och förståndig är kanske inte är det första man tänker på när:

- man hittas högst uppe i en björk (okej, våra björkar är fjällbjörkar, men vissa exemplar är faktiskt rätt höga.)

- man struntar i syrran och går hem från lekparken själv med bara en vante och har ingen aaaning om var den andra vanten är. Har faktiskt överhuvudtaget inte märkt att en hand är bar.

- man biter syrran i kinden för att hon inte hjälper till att städa.

Men å andra sidan så är nog vi inte heller riktigt kloka och förståndiga alla gånger trots att vi passerat 40, så vi får väl ha lite tålamod med våra fem-åringar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har verkligen det du gör, jag känner en viss saknad eftersom "kottarna" blivit så stora o har slutat bita, klättra, låsa in lillasyster etc.. jag trodde aldrig att jag skulle sakna det, så passa på att mysa : )
Måste berätta vad min 12-åring hade för fundering en dag, han frågade mig varför man får grått hår??? Jag svarade -lilla Oliver, det är för att man blir gammal... Jaha alltså det ruttnar....
Vad säger man ; ))
Kram på dig
Anki

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ja, vad säger man...?

Det känns som om det har varit så här en gång tidigare: min 5-åring lugnar ner sig - och dina gör tvärtom... Hoppas att det fortsätter att vara så! ;)

Man kan dock konstatera att det går upp och ner med humöret när det gäller de små liven. Dock kan man ju glädjas åt att 9-10-årsåldern verkar vara en stadig ålder.

Ha en härlig påsk. Vi kanske syns i fjällen!?

Meltin sa...

Jag skrattar och ler när jag tycker du är så lik mig - lite lagomt stressad så där...du har ju nämligen glömt L:et:)/Jessicka

Pia sa...

Anki: Oj - även mitt hår har börjat ruttna ;-) Hahaha!

mamman i huset: Tur att det går upp o ner, så det inte alltid är ner.. Och, ja - 9-10 år är en väldigt bra ålder tycker jag - vädligt mkt funderingar har vi här nu och det är rätt kul tycker jag.

Meltin: Oooops - det har jag inte sett :-D Men ett "L" mer eller mindre, vad gör väl det ;-)