onsdag, april 08, 2009

Och livet rullar på

Jag har i tanken gjort väldigt många inlägg här i Bloggen på sistone - speciellt när jag tränar kommer jag på en massa jag vill Blogga om. Men sedan blir det inget mer.

Men det är ju jag i ett nötskal - det är mycket som inte blir genomfört av allt jag tänker ut ;-)

Men blogginlägg eller inte - livet rullar ju på, på alla fronter.

Vi (=barnen) har varit med på skidtävling i strålande väder på vår "hemma-arena" i helgen - de små i maklig takt, de större lite mer fokuserade över farten - alla glada o nöjda.

Vi har handlat upp snickare för vinden - han börjar på tisdag - tjohooo! (Speciellt mkt Thjohoo från Lillebror som nu börjar vädra morgonluft vad gäller eget rum. Kanske till sommaren?)

Jag har bytt jobb (igen, tillbaka - men jag LOVAR att nu ska jag inte hoppa runt mer, på ett tag... för NU har jag det PERFEKTA jobbet!). Men jag tycker företaget ska vara riktigt glada, för dels så är jag ju mkt billigare nu än som konsult - sedan brukar det vara så att när man anställer mig - då vänder konjunkturen!! (Så var det -99, och så blir det nu, trust me!)

Vi har grillat för första gången i år, mums, gott, och mysigt!

De små påskkärringarna har smugit sig ut en vecka för tidigt och påskat hos grannen - imorgon lär det bli mer av den varan.

Vi har påskpyntat!!

Och nu är det PÅSKLOV - GLAD PÅSK!!

2 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Vad lustigt, jag funderade just hur det går på ditt nya jobb alldeles nyligen, och nu fick jag svar. Så du har bytt tillbaks. Det sägs ju att man aldrig ska gå tillbaks till samma jobb men det kanske är andra arbetsuppgifter än förut?

Pia sa...

Man ska aldrig säga aldrig... ;-)Nej, det är inte samma tjänst som förut - utan jag jobbar nu som projektledare i samma projekt som jag det senaste året jobbat i som konsult.

Det var aldrig min tanke att gå tillbaka så snabbt, jag har trivts mkt bra med min konsultgrupp - men ibland dyker det upp tillfällen som man har svårt att förbise - och det här känns mkt bra. Som att komma hem :-)