tisdag, april 28, 2009

Tiden

Jag tror det är Indianerna som har ett så sunt sätt att se på tiden - man har inte ont om tid utan man får bara mer och mer tid. Hela tiden så kommer det ny tid. (Detta är min egen tolkning på indianernas tidsuppfattning, den kanske inte alls var så - även fast jag själv nu när jag skrev det tycker att det låter som en väldigt sund tidsuppfattning, indiansk eller inte ;-)

Så den här veckan har jag fått en massa tid som jag fyllt med olika saker - lite löpning, en Luleåjobbresa och kris i ett projekt på jobbet (inte mitt, men man är väl solidarisk och rycker in med det man kan - som att åka ut till en byggplats en sen kväll direkt efter en Luleåjobbresa iklädd kappa, haha - snacka om att känna sig som en forna tidens ingenjör...), wienerbrödsbakning med Lillebror och matshopping på nätet.

Och under tiden så har snickarn på vinden snickrat vidare, härligt!

Förresten, visst är man priviligerad när man ständigt tycker att tiden går för fort på jobbet? Tänk sommarjobb o praktik som man (jag) haft där tiden gick så saakta, så saakta, huuu...

Och varför känns det som att tiden går fort när man håller på med roliga saker men sniglar sig fram när det är tråkigt (som när man står i kö eller sitter på trista, meningslösa möten)? Det borde ju vara tvärt om ;-)

Nej, nu har jag fått en massa tid som jag ska använda i min säng - Go´natt!

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Min tid räcker helt enkelt inte till... Känner att jag inte hinner torka bordet och plocka undan disk ifrån en måltid innan det är dags för en ny måltid. Känner att jag inte hinner bära undan tvättade kläder innan de är smutsiga igen. Känner att jag inte hinner med att berömma barnen för något bra de gjort innan jag måste ifrågasätta något tokigt de gjort. Oj, oj, oj... Är det verkligen såååå illa?

Måste stoppa detta ekorrhjul och bli effektivare under de trötta kvällarna när barnen sover. Så nu går jag ner och plockar undan lite i mitt kaos eftersom jag ju faktiskt har tid just precis nu. Kram!

Pia sa...

En tröst är kanske attt du inte är ensam om problemet ;-)

Fast frågan är ju om man stoppar ekorrhjulet för att man blir effektivare de stunder man faktiskt har tid att sätta sig ner och andas och ta det lugnt?

Inte lätt den här tidsekvationen :-O