söndag, mars 29, 2009

En helg med lite av varje

Alla barn i säng, maken på jobbet (stackarn - men som man bäddar får man ligga, hehe) och det är alldelels lugnt och tyst i vårt kråkslott. Aaahh, vad skönt! (Det är kontrasterna som gör att man njuter så av lite tystnad och ensamhet...)

Jag håller på med ett tafatt försök att iallafall röja den där köksbänken som var ett av mina helgprojekt.

Vardagsrummet blev aldrig röjt och dammsuget.

Övervåningen ser fortfarande ut som en mess.

Men jag har packat ur 4 st väskor fulla med kläder från de senaste 2 helgernas aktiviteter!

Vi har tvättat 3 maskiner!

Vi har varit på skidutflykt med hela familjen i strålande väder.

Maken har storhandlat.

Jag har kört mitt första skate-pass för i år (tungt, lugnt och kort - men ändå).

Jag har bytt bort de röda "jul-gardinerna" i köket till de gamla, men nytvättade vita. SÅ ljust och fint det blev - julgardiner gör sig nog bäst just kring jul kanske, inte när vårsolen strömmar in i köket. (Fast köksfönstren är inte tvättade märker jag...)

Jag och brorsorna har ikväll fått se en kombinerad dockteater, sånguppvisning och trolleri-show. (Vad säger ni om en dockteater med en bajskorv och en egenritad papperdocka som huvudrollsinnehavare...)

Alla barn är duschade och rena.

Det är ju inte klokt vad mycket vi ändå gjort och varit med om i helgen, när man tänker efter. Köksbänken får nog vänta till en annan dag, man ska ju inte överdriva. Den lär ju vara kvar imorgon också.

Det får bli en kopp the och min Jo Nesbö-deckare istället.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar din blogg. Vilken skön människa du är. Jag sitter bara och ler hela tiden och känner igen mig...:)/Jessicka

Pia sa...

Så du menar att även du skjuter upp det mesta till morgondagen ?! Skönt att vi är fler ;-)

Hemliga damen sa...

Tänk om vi alltid skulle fokusera på vad vi faktiskt gjort istället för vad som blev planerat men ogjort. Känns som att det skulle kännas bättre. Jag måste nog prova tror jag!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Fnissar när jag ser dina löparskor, det där känner jag igen :)

KRAM från Eva

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag håller med om att det var en underbar dag idag. Känner mig extra nöjd över att vi tog oss ut tidigt idag eftersom jag nu sitter instängd på jobbet...

Låter härligt med grillning! Måste åka förbi och känna doften sedan...

Igår var det verkligen en kanondag för mig och A-K. Men det var hektiskt. Hon skrattade över mitt tempo i omklädningsrum och dusch. Hihi, man är väl van vid att alltid ha barn och tider att anpassa sig till. Hon hade också högt tempo, men jag var snäppet värre. Det kvävs nog lite övning för att kunna speeda ner lite.