söndag, mars 08, 2009

Veckans träning, v 10

Den här veckan har träningen faktiskt gått helt enligt planeringen, det är inte dåligt - ingen förkylning och inte för kallt - en perfekt träningsvecka ;-)

Planering v 10
Tis: Skidor, ca 1 tim, distans med tempo-inslag
Tor: Löpning, lugnt, ca 40 min
Lör: Skidor, ca 2 tim, distans (Björkliden)
Sön: Skidor, ca 1 tim, distans (kvällspass hemma)

Summering, träning v 10
Tis 3/3: Skidor, 1.15 tim, 15,4 km. Matojärvi, 2 varv Varggropen+ 2 tempovarv. Tungt!!
Tor 5/3: Löpning, 56 min, 7,75 km. Sandstensberget, Vasallen, Bolagsområdet. Sega ben. Märks att jag inte sprungit mkt i vinter...
Lör 7/3: Skidor, 1.55 tim, 16,4 km. Åkte fr Björkliden upp mot Låkta, vände nedanför sista backen. Ett rejält backpass!
Sön 8/3: Skidor, 1.02 tm, 11,9 km. 2,5 varv Matojärvi. Lugnt pass med mkt backar. Kändes lätt!

Planering v 11
Tis: Skidor, ca 1.10 tim, distans med tempo-inslag
Tor: Skidor, ca 1 tim, distans m backar
Lör: Skidor, ca 3 tim distans
Sön: Skdior, ca 1,5 tim distans

Nästa vecka blir sista tunga träningsveckan innan Birkebeiner, sedan är det nog bara att vila sig i form.

2 kommentarer:

Kiruna sa...

Ser toppen ut! Själv har jag dragit med en förkylning i ca 6 veckor nu, känns jättetrist! Men jag kommer väl igång lagom till vårsolen:)

Pia sa...

Kiruna: Nej, vad trist för dig - det är så tråkigt när man inte kan träna pga förkylningar!! Man vill så mkt men det blir bara pannkaka av alltihop :-(

Trösten är ju att det till slut ger med sig, men ibland känns det som att det aldrig tar slut. De där Dagis-bacillerna är inte att leka med! Själv har jag varit frisk i säkert en månad nu, peppar, peppar...

Hoppas du snart är kurant så du kan ut och springa igen!