torsdag, mars 05, 2009

En liten skidutflykt

Första dagen på mitt och tjejernas Sportlov (grabbarna har ju Sportlovat själv första hälften av veckan) blev det så där helt fantastiskt, otroligt mysigt väder! Jag hade tänkt att vi skulle åka upp till slalombacken, men kom liksom av mig i morse. Måste nog erkänna att det kändes lite bökigt att bolla med tjejerna själv där i liften o backen, även om jag nog haft bra hjälp av grabbarna.



Killarna verkade inte allt för sugna på skidåkning, så då bestämde jag mig för att inte tjata, utan tog med mig tjejerna och åkte ner till Matojärvi för en skidutflykt.



Väl på Matojärvi stötte vi på Storebror som var ute på en promenad, han följde sedan med oss och var lite smått sur på sig själv att han inte tagit med sig skidorna...



Första hälften av vår tur var lilla S i täten och allt var frid och fröjd. Men när sedan lilla E körde om vid en av våra saftpauser, då blev det rätt grinigt från en av de små damerna - resten av turen... Hon får det jobbigt om hon inte kan acceptera att man inte alltid kan vara först...



Roligast av allt var det ändå att klättra i träd! De klättrade nog upp i minst 4 träd på vår lilla tur - och eftersom det inte var en dag då man behövde ha bråttom in, så stod lilla mamman lugnt och lapade sol nedanför träden. Men Storebror ledsnade till slut och gick hem.

Och titta här - till och med Pia Plupp fick vara med på bild idag - eller iallafall en del av henne. Det hör inte till vanligheterna.

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ser så härligt ut! En dag som den vi hade igår vill man gärna ha igen! De dagarna spelar det egentligen ingen roll var man är - så länge man är utomhus!

Pia sa...

Precis, det kan vara lika mysigt i snödrivan runt hörnet som på fjället! (Även om jag nu börjar känna att jag fått lite sug efter toppturer och långa fjällturer igen, men den tiden kommer!)

Idag hade vi haft som plan att åka til Kaalasluspa, men eftersom vädret inte var som igår (man blir lätt bortskämd) så ägnar jag dagen åt att packa o handla inför vår resa till Björkliden ikväll!