söndag, mars 22, 2009

Jag gjorde det!!

Det tog lite längre tid än jag tänkt mig.

Jag blev mer slut än vad jag trott jag skulle bli.

Vädret var kanon, skidföret svårt och jag hade bakhala skidor.

Men jag gjorde det - jag har åkt Birkebeiner!! Jag klarade t.o.m av att ta det så viktiga MÄRKET (det är tydligen därför man åker Birken, för att klara av MÄRKET!!)- med 2 min marginal.

När jag tagit mig imål tänkte jag - "ALDRIG MER!".
Så här dagen efter känns det som att jag skulle kunna göra om det imorgon igen ;-)

Tjohoo!

Längre rapport kommer nog en annan dag...

9 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!
Vad härligt att du gjorde det!
kram, Lotta

agatha sa...

Vilken fantastisk prestation! Kanske lätt att säga, men jag förstår att du klarade det. Du om någon klarar sådant. Läste lite om loppet och insåg att det var inte ett enkelt Vasalopp.
:-)

AnnaPanna sa...

Grattis! Du är en riktig krutdurk.

♥ mamman i huset ♥ sa...

Stort grattis! Vilken prestation!

Hihi, det låter som efter en förlossning, eller som när maken sprungit Stockholm maraton. Först säger man: "Aldrig mer!" Och efter en kvart börjar man planera: "Nästa gång..."

Pia sa...

Lotta: Tack!!

agatha: Tack för dom orden! Nej, inget "enkelt" Vasalopp (fast det vågar vi inte säga till A ;-) Det tog ett tag tills poletten ramlade ner - men NU vet jag vem Agatha är :-D.

AnnaPanna: Krutdurk, det var en rolig liknelse :-) Det kände jag mig inte riktigt som mellan 30 o 35 km när jag totalt kurkade ihop, men nu såhär efteråt så kan jag tycka att jag är en riktig krutdurk!

mamman i huset: Vad kul - jag har själv beskrivit det som samma känsla som efter en förlossning - först Neeeej, aldrig meeeer - och efter en kvart sådär - nästa gång, då... ;-)

Jonna sa...

Hipp hipp hurra!! Stort Grattis!
Du är grym du!

Kram

Kiruna sa...

Jag är grymt imponerad! Då blir det Vasaloppet nästa år eller?!

Anonym sa...

Grattis, så duktig du är/Jessicka

á Yeliqa sa...

Stort grattis!!! Vilken härligt känsla det måste vara att ha klarat av det :)