söndag, mars 01, 2009

Skid-söndag

Det blev mycket skidor idag. Och både frukost och lunch i soffan, till barnens förtjusning.

Min vasalopps-åkande man hade fixat så att hans passertider vid vätskekontrollerna SMA:ades till mig - vilken grej! Så där satt vi i soffan med TV:n, uppkopplad dator och mobilen i högsta hugg. Ett tag så fick jag varken SMS eller resultat via datorn, så då blev vi lite nervösa å mannens vägnar - men efter någon timme blev vi uppdaterade igen om att pappan i huset tuffade på i spåret som han skulle :-)

Efter att eliten gått i mål förflyttade vi oss till en syster, där hon tog hand om alla barnen, sina och våra och några till - och drog ut på skidutflykt, medan jag och annan syster körde långpass. Vi körde Vasallenspåret för första gången i år - och det var SÅ fint!

Längst bort på spåret fick jag SMS:et som meddelade att pappan/maken nått målet i Mora!! Härligt!

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag kollade in hans tider och preliminära målgång på nätet... Roligt det också.

För övrigt var det svårt att hitta lugnet här i huset för att titta ordentligt så vi stack också ut på egen skidtur. 3 generationer minsann: sonen, jag och min far. Kul!

AnnaPanna sa...

Vasaloppet var det bästa i söndags! Det är alltid spännande, trots masstart. Till skillnad från femmilen, som jag förstår att du inte kollade på. Där klippte mina ögon så mycket så jag somnade. Men såg målgången. Vilken meningslös sällskapsresa. Jag hoppas, hoppas att dom går över mer till individuell start istället för dessa sällskapsresor. Kanske för att "vi" svenskar har bättre chans då? Hade vi haft nån som Northug hade vi nog tyckt det var jättespännande med masstart.

Pia sa...

mamman i huset: Lät mysigt med er 3-generationers-tur!

AnnaPanna: Nej, femmilen fick klara sig utan mig. Det lät inte som att jag missade något :-D

Hade Anders S varit med kanske det blivit lite mer spännande.