söndag, mars 08, 2009

Träning på fjället

Igår hade jag planerat ett långpass, och eftersom vi var i Björkliden och vädret var strålande så blev det ett fjällpass.



Jag drog iväg tidigt (iallafall tidigare än de andra ;-) och begav mig upp mot Låkta. Mycket uppför var det...



Jag vände nedanför sista backen, så jag åkte aldrig upp till fjällstationen. I efterhand så hörde jag att min "stugvärds-syster" också varit på Låkta igår (från andra hållet) och hade jag vetat det så hade jag nog bitit i och tagit sista backen också...



Nervägen var faktiskt tuffare än uppvägen - att susa nerför Låkta-backarna på längdskidor är faktiskt lite darrigt ;-)



När jag kom ner till barnbacken möttes jag av tjejerna och pappan som just tagit en lunchpaus i slalomåkningen. Sedan skickade jag ut A på ett träningspass och övertog övervakningen av tjejernas framfart i barnbacken: upp och ner, upp och ner, upp och ner... Det blir nog ett inlägg om det en annan dag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad fint!!! sista bilden var coolast :-)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Låter härligt! Synd bara att du missade "söstra di".

Bra att avlösa varandra så där. Då får ju alla ut något av dagen!

Vi körde nå'n sorts sprintstafett häromdagen och turades om att köra Skidkul-slingan. Maken började och sedan avlöste vi varandra medan sonen även åkte efter spåret och döttrarna höll till på "Matto". Hur långt vi körde? Maken 3 varv och jag 2... Men fort gick det eftersom det var så inspirerande när man visste att någon stod och väntade på att få fortsätta åka.

Jag är så glad när jag har fått maken att förstå att man kan kombinera barn och träning på det här sättet. En dag var vi ut och sprang tillsammans, han med vagnen och jag bredvid. Han inser att om man inte kan göra så skulle jag aldrig kunna träna. Bra va? Och jämställt!

AnnaPanna sa...

Det både ser och låter helt underbart! Kul att du lägger ut lite bilder på dig själv också!

Pia sa...

Sara: Ja, visst var den kul! pappan fotade genom vägundergången precis vid slalombacken.

mamman i huset: Smart med er "skid-stafett" !! Man måste som hitta på lösningar för att få det att funka med träningen! Jag har förresten hört talas om dina joggingturer med vagnen - syster min hade sett dig jogga förbi någonstans :-)

Anna Panna: Ja, det var faktiskt helt underbart! Och, ja, det är inte riktigt klokt vad mkt bilder jag lägger ut på mig själv nu - men jag måste ju passa på de få gånger ngn tar kort på mig - mest jag som håller i kameran ;-)

Sofy sa...

ÅH, det där ser alldeles alldeles alldeles underbart ut!!!

Pia sa...

Sofy: Precis vad det var :-)