torsdag, mars 12, 2009

Har ni tagit ställning?

Sitter och tittar på programet "På liv och död" som handlar om donationer och transplantation.

Vilket fantastiskt jobb de gör alla inblandade! Och vilket fruktansvärt svårt beslut anhöriga ställs inför, om de inte vet den avlidnes vilja.

Jag är sedan några år anmäld till Donationsregistret och för mig känns det helt rätt. Storebror har också uttyckt hur han vill ha det, om det som inte får hända händer.

Ni har väl tagit ställning till om ni vill donera? Ni har väl pratat med era anhöriga om vad ni vill - om det värsta händer - så slipper de gissa?

2 kommentarer:

Nemi sa...

Tack för länken. Jag har tänkt länge, men inte gjort mer aktivt än att jag sagt till maken att jag självklart vill donera. Men nu är mitt aktiva val fixat också!

Pia sa...

Vad bra :-) ! Då gjorde ju inlägget lite nytta!