måndag, mars 16, 2009

Nej, det är inte jag...

... som tagit hem en triss-vinst!

Jag fick ett Grattis-mail idag angående min Triss-vinst! Avsändaren tyckte att jag verkligen var värd denna guldkant i tillvaron och kanske skulle jag nu ta med min man på en lyx-kryssning ;-)

Min första tanke var att Hoppsan, har jag så dålig koll att jag inte ens vet om att jag vunnit?! Sedan kom jag på att jag ju inte ens köpt någon Triss-lott på år och dar, haha! Det är nog liksom förutsättningen för att man ska dra hem en vinst tror jag.

Så - det hade ju varit trevligt, men om det är någon mer som hört ryktet att jag är en (triss-)vinnare så måste jag tyvärr dementera det ;-)

En liten fågel viskade dock i mitt öra att det nog var en "nästan"-namne som dragit hem vinsten!

Grattis till dig!

9 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Äsch då! Men det är klart om du aldrig köper lotter så är det svårt. Jag köper ganska ofta och blir lika sur och irriterad varje gång jag inte vinner. Känner mig lurad. Men det kan ju hända! Så jag fortsätter köpa och hoppas. Och bli sur.

Pia sa...

Fast nu när jag tänker efter så köpte jag faktiskt en triss-lott för någon månad sedan! Vi var nere på stan jag o grabbarna och såg en stuga/hus i Riksgränsen till salu i ett mäklarfönster för endast dryga 2 Mkr. Då sa jag att om jag vinner 2 Mkr på Triss då köper vi det - vilken överraskning det skulle blivit för pappa A, haha. Men inte ens 25 kr vann jag...
Fast det är ju uppenbarligen dom som vinner, så chansen finns ju altid!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Visste inte ens att det hade skrapats fram en vinst här i sta'n. Nästan namne? Vem är det?

Vi har våra stående Lotto-rader som ännu inte har gett några pengar över 100:-, men snart händer det nog... Det hade varit skönt med mer pengar för då hade vi byggt ut huset!

Lycka till på tävlingen!

Pia sa...

Nä, jag visste inte heller det - och har nu alltså bara hört rykten, har ingen aning om det stämmer eller vilken summa det rör sig om, om det är så.

Min nästan-namne har förnamnet o första halvan av mitt efternamn, sedan är det berg istället för holm ;-)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Du har väl inte missat att man numera kan handla på Coop och få hemleverans...?

https://www.butiken.coop.se/publikt/index.php

Frågan jag ställer mig just nu är om det är värt 149:-?

Anonym sa...

JAG vet vem det är och det är!!

/Jessicka

(Hon har fått 3 tv apparater och ska skrapa i tv)

Anonym sa...

tusan oxå, det ska bara stå jag vet vem det är!:)

/Jessicka

Pia sa...

mamman i huset: Japp, vi har sett att internethandel o hemleverans nu är infört på Coop! Funderar också om det är värt 149 kr och har nog kommit fram till att det är det - iallafall ibland.

Ikväll ska vi göra debuthandlingen!

Jonna sa...

Åh, vad synd att det inte var du som hade vunnit. Det hade ju varit en trevlig överraskning!

Kram